آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
جهان
۶

آسانژ: با انتقال کلی به کاخ سفید نفوذ متیس گسترش می یابد

جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس روز شنبه پیش بینی کرد که با ریاست جان کلی بر ستاد کارکنان کاخ سفید، قدرت و نفوذ ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آسانژ در توئیتی نوشت که در پی برکناری رینس پریبوس از ریاست کارکنان کاخ سفید و جانشینی وی با جان کلی وزیر امنیت داخلی آمریکا، متیس بر کاخ سفید، وزارت دفاع و ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، اشراف می یابد.

آسانژ افزود: اکنون که کلی جای پریبوس را می گیرد، گروه عراق که ژنرال ماتیس تشکیل داده بود و شامل (ژنرال جان) کلی، متیس و (ژنرال جوزف) دانفورد بودند، کاخ سفید، وزارت دفاع و ریاست ستاد مشترک را در اختیار گرفتند.

پریبوس اواخر دیروز در مصاحبه با ویژه برنامه ولف بلیتزر در سی.ان.ان گفت: رئیس جمهور آمریکا خواسته است که مسیری متفاوت را بپیماید. سی.ان.ان ادامه داد: پریبوس در این مصاحبه بارها گفت که وی استعفای خود را به طور خصوصی روز پنجشنبه به شخص رئیس جمهور داده است.

این در حالی است که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز هفته گذشته از سمت خود استعفا داد.

پیشتر آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات کاخ سفید در گفت وگو با مجله نیویورکر، به شدت از پریبوس انتقاد کرده بود.

اسکاراموچی، پریبوس را یک «بیمار شیزوفرنی پارانویید» نامیده و گفته بود که بزودی از وی خواسته می شود که استعفا بدهد. وی افزوده بود: چیزی که می خواهم این است، همه کسانی را که اطلاعات را درز می دهند، بکشم. می خواهم برنامه رئیس جمهور را روی روال بیندازم تا بخاطر مردم آمریکا موفق شویم.