آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
جهان
۶

به منظور آمادگی برای آزادسازی مسجدالاقصی صورت گرفت

رزمایش گردان های نظامی مقاومت فلسطینی در خیابان های غزه

همزمان با عقب نشینی رژیم صهیونیستی از اعمال محدودیت در مسجدالاقصی که بر اثر مقاومت فلسطینی ها صورت گرفت، نمایندگان پارلمان اردن در پی شهادت دو شهروند اردنی توسط یک افسر نگهبان رژیم صهیونیستی در سفارت این رژیم در امان طی نامه ای خواستار قطع رابطه با اسرائیل شدند.در همین حال گروه های مقاومت فلسطینی درنوار غزه با انجام رزمایش نظامی، آمادگی خودرا برای دفاع از مسجدالاقصی ابراز کردند.

تامر بینو، یکی از نمایندگانی که این یادداشت را امضا کرده در گفت وگو با اسپوتنیک، پیش بینی کرد تعداد امضاکنندگان این یادداشت افزایش یابد. این نماینده پارلمان از همکاران خود خواست فقط به حرف زدن اکتفا نکنند و با عمل نیز طرفداری خود را از مسائل ملی به مردم ثابت کنند. امضای این یاد داشت تا امروز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیات، وزارت خارجه اردن اعلام کرد، پرونده تحقیق درباره سفارت اسرائیل در امان براساس ماده 31 توافق نامه وین درباره روابط دیپلماتیک و حدود جرایمی که نگهبان سفارت مرتکب شده از طریق کانال های دیپلمات به تل آویو تحویل داده شد. رئیس دادستانی کل اردن نیز ضمن افشای هویت قاتل، دو جرم قتل و حمل سلاح بدون مجوز را برای وی تعیین کرد.

در همین حال مردم اردن در تجمعی مسالمت آمیز در اطراف سفارت شرکت کرده و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده و خواستار لغو پیمان صلح شدند. پلیس اردن منطقه اطراف سفارت را بست و به این ترتیب معترضان در منطقه نزدیک به سفارت تجمع کردند.

تحولات در حالی است که در داخل فلسطین و پیرامون مسجدالاقصی بحران به دلیل اقدامات محدودکننده رژیم صهیونیستی و دشمنی های این رژیم در قبال قبله نخست مسلمانان ادامه دارد. بر این اساس، شاخه های نظامی چند گروه مقاومت فلسطینی با انجام رزمایش اقتدار در خیابان های غزه بر آمادگی کامل خود برای حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی در قدس شریف در برابر تجاوزات مستمر اشغالگران قدس تاکید کردند.

به گزارش تسنیم از نوار غزه، هشت شاخه نظامی گردان های مقاومت فلسطینی همگی در مرکز شهر غزه گردهم آمدند. صدها نفر از اعضای جنبش های حماس، فتح و جهاد اسلامی بازوان و سلاح های خود را به سمت آسمان بلند کرده و دوشادوش هم و با بلندترین صدا فریاد آزادسازی فلسطین را سر می دهند.