آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
جامعه
۱۷

مرگ روزانه 6 معتاد تزریقی

رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی گفت: قرار نیست کوپن تریاک به معتادان داده شود، بلکه باید نظارت و پیشگیری را قوی تر کنیم، چراکه هم اکنون در توزیع متادون و ترامادول نظارت درستی نداریم و روزانه شش معتاد تزریقی در کشور می میرد.

فرید براتی سده در گفت وگو با فارس، در رابطه با وضعیت بیمه معتادان، گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی درباره این موضوع قرار است بیفتد، به طوری که وزارت رفاه امسال رقم اعتباری این بیمه را دو برابر سال قبل دیده است.

وی تصریح کرد: به جرات می توان گفت که در خصوص درمان معتادان، تشکیلات مهم و منسجمی تا به حال در کشور وجود نداشته است و این موضوع را در بحث توزیع ترامادول از سطح داروخانه ها نیز می بینیم که نظارت قوی وجود ندارد. در متادون نیز وضع به همین شکل است. براتی اظهار کرد: طرحی داریم که از دو سال پیش آن را مطرح کردم و آن ایجاد اتاق امن تزریق بوده است تا جایی که سرنگ استریل به معتادان تزریقی داده می شود و آنجا کمک پرستار و کمک بهیار وجود دارد. این معتادان مواد را می آورند و آنجا مصرف می کنند. اگر مشکلی پیش بیاید، از سوی دولت نظارت های لازم انجام می شود تا دچار بیماری یا مرگ نشوند.