آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
ورزش ایران
۱۰

امیدهای ایران، استرالیا را شکست دادند

والیبال مردان آسیا

تیم والیبال امید ایران در آخرین بازی مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا که در اندونزی در حال برگزاری است، با نتیجه 3 بر یک بر استرالیا غلبه کرد و به عنوان تیم نخست، به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های بزرگسالان آسیا صعود کرد.

شاگردان سیچلو با ارائه یک بازی برتر در ست های اول، دوم و چهارم با نتایج 25 بر 11، 25 بر 19 و 25 بر 17 پیروز شدند و ست سوم را 22 بر 25 به حریف واگذار کردند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور تیم امید برای بار سوم در این دوره به عنوان امتیار آور ترین بازیکن ایران در مصاف با استرالیا شناخته شد.

تیم امید ایران با دو پیروزی، یک شکست، هفت ست برده، چهار ست باخته و شش امتیاز بالاتر از چین تایپه (دو پیروزی و یک شکست، شش ست برده، پنج ست باخته و شش امتیاز) به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حریف ایران در این مرحله تیم چهارم گروه E که احتمالا اندونزی خواهد بود، دیدار می کند. این بازی امروز ساعت 14 به وقت محلی برگزار می شود.

کسب تجربه؛ هدف امیدها

مهدی نفر، سرپرست تیم امید، در خصوص شرایط تیم در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: وضعیت تیم خوب است و بازیکنان از لحاظ روحی و جسمانی در شرایط خوبی به سر می برند. ما در بازی های گذشته توانستیم امتیازات کامل را از آن خود کنیم و به عنوان سرگروه به دور بعدی این مسابقات راه پیدا کنیم. تنها شکست ما برابر چین بود که از وجود یک مربی ارزنده به نام لوزانو بهره می برد. بازیکنانشان هم والیبال را بسیار راحت و کلاسیک بازی می کنند.

نفر در گفت وگو با رادیو ورزش درباره شرایط رقبا ادامه داد: تیم های کره و ژاپن بازی های قدرتمندی به نمایش گذاشتند و به همراه چین از تیم های مدعی به شمار می روند هر چند نباید از چین تایپه غافل شد که تیم چین را شکست داد.

وی درباره هدف اصلی تیم امید از شرکت در رقابت های مردان آسیا گفت:ما با کسب تجربه از این مسابقات، در رقابت های جهانی مصر که سه هفته آینده برگزار می شود، شرکت می کنیم.