آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
ایران
۱۵

راه اندازی 5 بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از موافقت هیات دولت با راه اندازی بازارچه های مرزی بش دلبر، تخت عدالت و شاه گل در سیستان و جالق و میل 160 در سراوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به وجود چهار پایانه مرزی بین المللی رسمی در سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد این پنج بازارچه مرزی فرصت مناسبی برای بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان، شکوفایی اقتصاد منطقه و جذب سرمایه گذار است.

وی با بیان این که براساس مصوبه هیات دولت، شعاع اعطایی برای مرزنشینان استان 50 کیلومتر از نقطه صفر مرزی مشخص شده است، افزود: مرزنشینان واجد شرایط، ماهانه تا سقف پنج میلیون ریال از تخفیف عوارض قانونی واردات بهره مند می شوند.

وی بر آموزش افراد جویای کار در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی، مراکز آموزشی فنی وحرفه ای و جهاد کشاورزی که براساس این طرح بتوانند زمینه کسب مهارت و آموزش این افراد را فراهم کنند، به مدت دو سال از پرداخت هزینه بیمه معاف خواهند شد. هاشمی از رشته های بازرگانی اقتصاد، آی تی و مشاغل خانگی که دارای بازار کار هستند به عنوان مشاغل نو یاد کرد و افزود: دولت از این مشاغل حمایت می کند.