آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
ایران
۱۵

پروازهای فرامرزی در سنندج انجام می شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فرودگاه سنندج، گفت: با توجه به ظرفیت های خوب و امکانات مناسب، دستور طراحی پروازهای فرامرزی در فرودگاه سنندج را صادر کردم.

به گزارش مهر، عباس آخوندی دیروز در مراسم عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب کرمانشاه به طول75 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: در ابتدا توسعه کردستان را به صورت یک کریدور سراسری فرض کردیم و این ایده امروز در حال تحقق است. وی عنوان کرد: اجرای این کریدور پنج استان کشور را به هم متصل و سپس کشور را به دیگر کشورها وصل می کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فرودگاه سنندج و سقز می تواند نقش مهمی در منطقه در راستای اتصال به فرودگاه های پیرامون خود داشته باشد.

آخوندی اضافه کرد: ناوگان هواپیمایی ای تی آر با هدف فعال سازی فرودگاه های کوچک تر از فرودگاه امام در سطح کشور خریداری شده است.

وی بیان کرد: اولین پرواز این ناوگان در سنندج انجام شد که دستور طراحی پرواز سنندج به مناطق فرامرزی را هم صادر کردم. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ریل گذاری محور همدان به سنندج شامل چهار قطعه است، گفت: قطعه اول این محور به طول بیش از 60 کیلومتر بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ یک قطعه هم مشکل پیمانکار داشت که رفع شده و قطعه سوم هم نزدیک به محور صلوات آباد است که ایجاد زیرساخت های آن بیش از 90 درصد پیشرفت دارد.