آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
جامعه
۱۷

توزیع «سبد حمایت غذایی» در 3 مرحله تا پایان سال

وزیر رفاه گفت: امسال چهار مرحله توزیع سبد حمایت غذایی تعریف شده که یک مرحله آن پرداخت شده است و قصد داریم با سازمان برنامه و بودجه چانه زنی کنیم تا مبلغ مورد نظر به ازای هر خانواده افزایش یابد.

به گزارش فارس، علی ربیعی در حاشیه اولین کنگره مجمع عمومی بازنشستگان کشوری گفت: برای امسال چهار مرحله سبد غذایی تعریف کرده ایم که مرحله اول پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شناسایی زنان و کودکان نیازمند و دچار سوءتغذیه را ادامه می دهیم و این کار بیشتر در مناطق محروم دنبال می شود. همچنین بر اساس این برنامه، به ازای هر خانواده مبالغی در قالب کارت اعتباری پرداخت می شد که قصد داریم با سازمان برنامه و بودجه چانه زنی کنیم تا این مبلغ افزایش یابد. ربیعی گفت: نظام اداره صندوق های بازنشستگی با دستور رئیس جمهور در حال تدوین است. طرح اولیه آن آماده شده و در حال نهایی شدن است و باید به سمتی برویم که سرمایه گذاری های با بازده بیشتر داشته باشیم و از بنگاهداری های کوچک خارج شویم. وی ادامه داد: در سال جاری به 300 هزار بازنشسته مبلغ چهار میلیون تومان وام ضروری پرداخت می کنیم که اعتبار تخصیصی برای این منظور 1200 میلیارد تومان است.