آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۶
صفحه اول
۱

روایت لاریجانی از جلسه هیات نظارت بر برجام

نقض برجام از سوی آمریکا روشن است

رئیس مجلس با بیان این که نقض برجام از سوی آمریکایی ها روشن است، گفت: ایران با قاطعیت و درایت مانع از دستیابی آمریکایی ها به هدفشان شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دیروز در جمع خبرنگاران در قم اظهار کرد: در جلسه هیات نظارت بر برجام بحث مفصلی درخصوص تحریم های جدید آمریکا صورت گرفت و دقیقا چگونگی و میزان تحریم ها تحلیل شد. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه هیات نظارت هسته ای این که چه مقدار تحریم های جدید آمریکا با برجام مخالف است، مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که این موضوع با بندهای مختلف برجام تعارض دارد.

لاریجانی افزود: درخصوص اعمال تحریم های جدید آمریکا علاوه بر اقدامات دیپلماتیک باید شکایتی نیز به شورا و کمیسیون مربوط در این رابطه ارسال شود که این موضوع صورت گرفته است و در این راستا اطلاعیه ای که از سوی کمیسیون مربوط صادر شده، بیانگر این است که آمریکایی ها تخلفاتی در اجرای برجام داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه نظارت هسته ای درخصوص 16 مورد تصمیماتی اتخاذ شد که برخی از آنها به اقدامات دیپلماتیک مربوط می شود و برخی اقدامات را باید سازمان انرژی اتمی، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه ها انجام دهند و مقرر شد رئیس جمهور تک تک این موارد را به دستگاه های مربوط ابلاغ کند تا انجام شود.

در همین رابطه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در گفت وگویی با باشگاه خبرنگاران گفت: سیاست هایی که آمریکا در برجام پیگیری می کند در کمیسیون نظارت مطرح شد، این سیاست ها نشان دهنده دو نکته است؛ یک بدعهدی و دیگری خصومت ایالات متحده با جمهوری اسلامی.

وی در ادامه با تاکید بر این که آمریکا نگران قدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا نگرانی شدیدی دارد که جمهوری اسلامی با برجام قدرتمندتر شود و هم اکنون نیز این توافق امکان مانور آنها را کم کرده است.

گفتنی است؛ هیات نظارت بر اجرای برجام عصر دوشنبه با حضور تمامی اعضا به ریاست حسن روحانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه پس از استماع گزارش های وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، آخرین وضعیت قانون تحریمی جدید آمریکا و تبعات آن مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.