آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۹
خوانندگان
۱۶
خوانندگان و آموزش و پرورش

مسئولانی که به رئیس جمهور بی اعتقادند

آقای جواد بدری: بابت موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی متوسطه می خواهم صحبت کنم. یعنی افرادی که در آموزش و پرورش هستند و می گویند دانش آموزان باید در چه رشته ای ادامه تحصیل دهند. تجربی، انسانی یا ریاضی. می خواستم بگویم با اینکه مدیرکل امور تربیتی آموزش وپرورش در روزنامه ایران 23/3/96 گفتند اجبار در این کار نیست ولی بازهم بچه ما را به اجبار به ادامه تحصیل در رشته ای غیرعلاقه مند می کنند. من فکر می کنم به آقای رئیس جمهوری که این آدم ها رو گذاشته تو آموزش و پرورش اعتقادی ندارند. کسانی که این جور جاها را مدیریت می کنند و با مردم در ارتباط هستند باید به کارشان و آقای روحانی اعتقاد داشته باشند و مردم را اذیت نکنند.

شکایت از هدایت تحصیلی

خانم گل قاسمی در تماس با روابط عمومی: در رابطه با هدایت تحصیلی دانش آموزان شکایت دارم. متاسفانه دانش آموزان با معدل بالا را در رشته ای که علاقه دارند ثبت نام نمی کنند و اکثر آنها را به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای تشویق می کنند. به طور مثال فردی با معدل 19 را می گویند اولویت اولش فنی و حرفه ای است.

دانش آموزان ما و خیلی کسان دیگر که شاید هیچ علاقه ای به ادامه تحصیل نداشته باشند با این وضعیت ترک تحصیل می کنند.

قوانین اجحافی در حق دانش آموزان

خانم آب چناری: گرفتن تست هوش انتزاعی یک نوع اجحاف برای دانش آموزان کوشاست که می خواهند جهش انجام دهند که این پیام را براشون داره که اگر تیزهوش نباشی، سختکوشی هیچ اهمیتی نداره. لطفا این قانون را که در دولت احمدی نژاد ظالمانه تصویب شده، لغو کنید تا امکان جهش تحصیلی برای کلیه بچه هایی که تیزهوش نیستند اما سختکوش هستند فراهم شود.