آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
اقتصادی
۴

رضا شیوا: شورای رقابت در تعیین قیمت خودروهای زیر 45 میلیون حتما دخالت می کند

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه اگر شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو ورود پیدا نکند، کدام یک از مسئولان وزارت صنعت متعهد می شوند که قیمت خودرو تغییر پیدا نکند؟ گفت: بیان این صحبت ها آن هم در شرایط انحصاری بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان اصلا درست نیست.

رضا شیوا در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بر خلاف صحبت های معاونت صنایع وزارت صنعت که این وزارتخانه دخالتی در قیمت گذاری خودرو نمی کند، اظهار داشت: شورای رقابت تاکنون به حوزه قیمت گذاری خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده است

وی افزود: در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی 10 تا 20 درصد گران شده و وزارت صنعت به عنوان متولی بازار این خودروها باید پاسخگو باشد.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شورای رقابت فعلا به بازار خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده است، ادامه داد: مشغول بررسی بازار خودروهای وارداتی هستیم حتی نامه نگاری هایی را هم با گمرک انجام داده ایم تا میزان واردات خودرو را با توجه به نمایندگی مورد ارزیابی قرار دهیم. اگر به این نتیجه برسیم که بازار این خودروهای خارجی انحصاری است حتما در قیمت گذاری آنها دخالت خواهیم کرد.

شیوا در رابطه با اینکه با این اظهارات تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان و عدم دخالت شورای رقابت هم به نفع تولید و مردم است، گفت: اگر شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو ورود پیدا نکند کدام یک از مسئولان وزارت صنعت متعهد می شوند که قیمت خودرو تغییر پیدا نکند؟ بیان این صحبت ها آن هم در شرایط انحصاری بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان اصلا درست نیست.

گفتنی است، در شرایطی که هنوز پنج ماه از سال جاری نگذشته، قیمت خودرو دو بار زیاد شده که یک بار برای بیمه ها و یک بار هم به دلیل مصوبه شورای رقابت بوده است.

هم اکنون نیز رئیس شورای رقابت از وزارت صنعت بابت گرانی 10 تا 20 درصدی خودروهای وارداتی توضیح خواسته است، به عبارت دیگر در زمینه افزایش قیمت های خودرو، فارغ از اینکه مقصر چه کسی است، شاهد یک نوع بی ثباتی درخصوص قیمت ها هستیم و آنچه که در این میان اهمیت دارد، متضرر شدن مردم از این اختلافات است که در نهایت در چهره گرانی نمایان می شود.