آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه چلوکباب خبر داد: پلمب 500 رستوران غیرمجاز طی سال جاری

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت گفت: طی سال جاری 500 واحد فروش غذا که به طور غیرمجاز فعالیت می کردند پلمب شد اما همچنان 600 واحد هم در آینده تعطیل می شود. ناصر حسینی تبریزی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال جاری 400 تا 500 واحد فروش غذا که به طور غیرمجاز فعالیت می کردند پلمب شده اند، اما با این وجود همچنان بیش از 600 واحد غیرمجاز دیگر در حال فعالیت هستند که آنها نیز در آینده ای نه چندان دور تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت واحدهای بدون مجوز مشکلات متعددی به دنبال داشته و سلامت مردم را به خطر می اندازد گفت: یک واحد غیربهداشتی و غیرمجاز می تواند موجبات مسمومیت بسیاری از مردم را فراهم آورد.

حسینی ادامه داد: دشمن همیشه با توپ و تانک حمله نمی کند بلکه ممکن است هزاران راهکار را مورد استفاده قرار دهد. بر همین اساس ضروری است واحدهای فعال در این عرصه حتما از سوی وزارت بهداشت و اماکن تاییدیه های لازم را دریافت کنند تا برای مردم امنیت خاطر بیشتری وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت با تاکید بر تاثیر تغذیه نامناسب در بروز بیماری هایی مانند سرطان معده اظهار کرد: در هفته های گذشته چندین واحد پس از بررسی های وزارت بهداشت به دلیل وجود گوشت های فاسد تعطیل شده اند. اکنون در برخی محله ها از جمله بازار تهران افرادی بدون دسترسی به واحد صنفی معتبر و محیطی پاکیزه اقدام به فروش غذا می کنند که این غذاها در هر ساعت به یک قیمت به فروش می رود و ساعت ها در آفتاب نگهداری می شود.

حسینی تبریزی با تاکید بر اینکه بحث رسیدگی به واحدهای صنفی غیرمجاز با جدیت از سوی اتحادیه دنبال می شود اظهار کرد: ما از تمام همکاران خود خواسته ایم که واحدهای بدون مجوزی که در محله های آنها فعالیت می کنند را به اتحادیه معرفی کنند تا به پیگیری وضعیت آنها بپردازیم.