آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
اخبار کشور
۳

لاریجانی در دیدار با معاون نخست وزیر اوگاندا: ظرفیت ها و منابع زیادی برای همکاری اوگاندا و ایران وجود دارد

رئیس مجلس در دیدار با معاون نخست وزیر اوگاندا گفت: ایران و اوگاندا هر دو از منابع طبیعی غنی ای برخوردارند که از همین ظرفیت ها می توان جهت گسترش روابط استفاده کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با «موسس علی» معاون نخست وزیر اوگاندا اظهار داشت: ایران و اوگاندا هر دو از منابع طبیعی غنی ای برخوردارند که از همین ظرفیت ها می توان جهت گسترش روابط استفاده کرد.

«موسس علی» معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این دیدار اظهار داشت: ما خواهان آن هستیم که روابط تجاری خود را با ایران افزایش دهیم، زیرا ایران دارای صنعت خوبی است و تجربیات زیادی در زمینه نفت و پتروشیمی دارد و امیدواریم که بتوانیم از تجارب شما در این صنعت استفاده کنیم.

امنیت پایدار ایران زمینه ساز توسعه روابط با ماداگاسکار

رئیس مجلس همچنین در دیدار با «ژان ماکس راکوتومانجی»رئیس مجلس ملی ماداگاسکار با اشاره به ظرفیت های بالای ایران و ماداگاسکار برای گسترش تعاملات اقتصادی، گفت: امنیت پایدار جمهوری اسلامی زمینه ساز توسعه روابط میان دو کشور خواهد بود.

در این دیدار رئیس مجلس ملی ماداگاسکار با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای همکاری میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی از توانایی و تجارب بسیار بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری و صنعتی برخوردار است که قطعا با گسترش روابط میان دو کشور می توان از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

تشکیل سفارتخانه تانزانیا در ایران

به گزارش مهر، علی لاریجانی همچنین در دیدار با «جاب ایندوگامی» رئیس مجلس تانزانیا اظهار داشت: ایران و تانزانیا با یکدیگر روابط خوب و دوستانه ای دارند و تشکیل سفارتخانه به گسترش این روابط کمک زیادی خواهد کرد.