آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
اخبار کشور
۳

رئیس سازمان حج و زیارت: تیم کنسولی ایران در عربستان مستقر شد

محمدی با اشاره به اینکه پنجشنبه تیم کنسولی ایران به عربستان اعزام شد گفت: وظایف تیم کنسولی کاملا تعریف شده است و آنها درخصوص حمایت از شهروندان ایرانی خدماتی را ارائه می کنند.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه نشست پیش از سفر به عربستان که در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به آمار حج امسال در جمع خبرنگاران گفت: امسال 86هزار نفر در قالب 590 کاروان ساماندهی شده و به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: در حج امسال 300 کاروان مدینه اول از 8 تا 30 مردادماه اعزام می شوند و 290 کاروان از 24 مردادماه تا 3شهریورماه به عنوان مدینه دوم اعزام خواهند شد، بیش از 11هزار نفر در مدینه مستقر هستند و انشاالله هفته آینده اولین گروه بعد از زیارت حرم نبوی در مدینه منوره به مکه مکرمه برای انجام مناسک حج اعزام می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با اعزام تیم کنسولی نیز گفت: هیئت کنسولی از روز پنجشنبه در عربستان مستقر شده و بخشی از این هیئت نیز در مکه حضور دارند و خوشبختانه شرایط خوبی وجود دارد و در بخش بهداشت و درمان نیز مشکلی وجود ندارد. وظایف تیم کنسولی کاملا تعریف شده است و آنها درخصوص حمایت از شهروندان ایرانی خدماتی را ارائه می کنند.

محمدی یادآور شد: امسال زمان انجام مناسک در عربستان با وضعیت هوای گرم روبه رو خواهیم بود، به همین منظور در عرفات امکانات و خدمات مناسبی از جمله چادرهای دارای امکانات مطبوع و سردکننده در نظر گرفته ایم تا زائران با کمترین مشکلات بتوانند مناسک خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس سازمان حج و زیارت درباره همراه داشتن رایانه های شخصی توسط زائران، گفت: در این باره به زائران عزیز توصیه شده است در صورت عدم نیاز به رایانه شخصی این لوازم را به همراه نداشته باشند تا در زمان اعزام دچار مشکل نشوند؛ زیرا به دلیل برخی حساسیت ها و کنترل های امنیتی در فرودگاه های عربستان، زائران برای بررسی این لوازم با معطلی طولانی روبه رو خواهند شد.