آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
اخبار کشور
۳

معاون حقوقی بنیاد شهید: تمام دستگاه های اجرایی موظف به پرداخت فوق العاده ایثارگری هستند

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظف به پرداخت فوق العاده ایثارگری به ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدای شاغل هستند.

سعید عندلیبی به ایرنا گفت: موضوع فوق العاده ویژه ایثارگران در ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است و اکنون این قانون در بسیاری از دستگاه های دولتی در حال انجام است.

عندلیبی افزود: از سال گذشته آموزش و پرورش این طرح را انجام داد اما برخی از دستگاه ها ممکن است هنوز این طرح را اجرا نکرده باشند که این نوع کار موظفی است که باید تمامی دستگاه ها انجام دهند. وی با بیان اینکه اکنون روی اجرای این طرح در دستگاه های دولتی و غیردولتی اختلاف وجود دارد، گفت: اگر دستگاهی از دستگاه های دولتی این ماده قانونی را برای کارکنان ایثارگر و شاهد اجرا نکرده باشد باید نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صراحت ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تاخیر در اجرای برخی موارد آن گفت: در این قانون آمده تمام دستگاه ها به شهدا و جانبازان بالای 25 درصد شاغل و آزادگان شاغل (قید شاغل دارد) مبلغی معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را به عنوان فوق العاده ایثارگری پرداخت کنند، البته در مورد مستخدمان غیردولتی مبلغ یاد شده توسط بنیاد شهید پرداخت می شود.

عندلیبی ادامه داد: این ماده قانونی در برخی از دستگاه های اجرایی در حال اجراست و برای اجرای این قانون در دیگر دستگاه ها می بایست با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هماهنگ شود چون باید بار مالی آن تامین شود. وی افزود: به همه ایثارگرانی که مشمول خدمات کشوری هستند فوق العاده ایثارگری تعلق می گیرد و فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان فوق العاده قانون خدمات کشوری می گیرند.