آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۷
صفحه آخر
۱۲

محمد 5 ساله، نخستین قربانی آلودگی آب در غزه جان باخت

یک مرکز حقوقی در فلسطین از ثبت اولین مورد فوتی که به نظر می رسد در نتیجه آلودگی آب های غزه و مسمومیت ناشی از آن است خبر داد.

ایسنا به نقل از شبکه «فلسطین الیوم» اعلام کرده، مرکز حقوقی «المیزان» که در فلسطین فعال است طی بیانیه ای تایید کرده که «محمد السایس»، کودک پنج ساله ساکن شرق باریکه غزه اواخر ژوئیه(اوایل مرداد) گذشته در پی ورود یک نوع باکتری به مغزش و مسمومیت جان باخته است.

این مرکز به نقل از «گزارش پزشکی بیمارستان کودکان الدره» در شهر غزه اعلام کرده السایس به دلیل مسمومیتی ناشناخته و نیز ابتلا به بیماری شیگلوز (اسهال خونی) که منجر به مسمومیت کشنده و آسیب مغزی می شود، جان خود را از دست داده است. این کودک در آب های منطقه غرب شهر غزه به همراه خانواده اش شنا کرده و روز بعد نشانه های ضعف و بیماری در او و برخی از اعضای خانواده اش آشکار و برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود. طبق گزارش سازمان کنترل کیفیت محیط زیست غزه، سواحل این شهر با آلودگی بی سابقه به دلیل آب های فاضلاب روبه روست و این آلودگی به بیش از 70 درصد مساحت ساحل به مساحتی حدود 40 کیلومتر منتقل شده است. بحران آب و برق در غزه و تعطیلی تصفیه خانه ها در این شهردر کنار محاصره شدید و 10 ساله این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی در کنار سرازیر شدن روزانه حدود 110 هزار متر مکعب آب فاضلاب به دریا چنین شرایطی را برای ساکنان غزه به وجود آورده است.

سازمان ملل هم اعلام کرده این باریکه تا 3 سال آینده دیگر غیرقابل سکونت خواهد بود مگر اینکه، محاصره آن برداشته شود. 95 درصد آب غزه نیز «غیرقابل آشامیدن» عنوان شده است.