آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۷
صفحه آخر
۱۲

وزیر دفاع روسیه خبر داد: دولت سوریه طی 2 ماه مناطق تحت کنترل خود را 2 برابر کرده است

وزیر دفاع روسیه می گوید، تنها طی دو ماه گذشته مناطق تحت کنترل ارتش سوریه تا دوبرابرونیم گسترش پیدا کرده است.

«سرگئی شایگو» گفته، وسعت مناطق تحت کنترل دولت سوریه تنها طی دو ماه، به بیش از دوبرابرونیم افزایش پیدا کرده است و بازپس گیری هزاران کیلومتر از دست داعش در مرکز سوریه، با عملیات ارتش سوریه و همکاری متحدان منطقه ای و با عملیات نیروی هوایی روسیه به دست آمده است.

گفتنی است طی ماه های گذشته ارتش سوریه و جبهه مقاومت ضربات سنگینی به تکفیری ها وارد کرده اند. آزادسازی حلب یکی از بزرگ ترین این پیروزی ها بوده است.

پیشروی ارتش ادامه دارد

اما خبرگزاری صداوسیما نوشته پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرقی استان «حمص» ادامه دارد. براساس اعلام ستاد تبلیغات جنگ سوریه، نیروهای ارتش در محور معروف به «ایستگاه دوم» هم توانسته اند منطقه «الحمیمه» را از سمت غرب و جنوب محاصره کنند. این منطقه آخرین نقطه مناطق شرقی حمص محسوب می شود. در روزهای گذشته شهر راهبردی «السخنه» به دست نیروهای دولتی از اشغال داعش آزاد شده است.

ستاد تبلیغات جنگ سوریه این را هم گفته که، نیروهای ارتش سوریه با بستن راه ارتباطی ایستگاه دوم به «الحمیمه»، تعدادی از عناصر داعش را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را زخمی کرده اند. شماری از خودروهای تروریست ها نیز در این عملیات منهدم شده است.

از استان حمص همچنین خبر رسیده، یک عضو داعش با عملیات انتحاری، شماری از نفرات ارتش سوریه را در میدان گازی «شاعر» این استان به هلاکت رسانده است.

سایر رویدادها

* گروه تروریستی «ارتش آزاد» نام خود را به «ارتش متحد» تغییر داد!

* نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که نمی گذارد ایران پس از پایان داعش در سوریه قدرت بگیرد.