آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی: نکات قرآنی جدید به تفسیر نمونه اضافه خواهم کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از افزودن برخی نکات جدید قرآنی به تفسیر نمونه خبر داد و اعلام کرد: هم اینک نکات قرآنی تازه ای به ذهنم می رسد که آن ها را در تفسیر نمونه ذکر نکرده بودم و در آینده نزدیک به آن اضافه خواهم کرد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای جامعه تفسیر قرآن خراسان رضوی با اشاره به نکات و معارف بی نهایت قرآن کریم، اظهار داشت: بنده طی 15 سال تفسیر نمونه را به گونه ای تدوین کردم که مطابق با نیاز زمان قابل استفاده باشد اما اخیرا با مرور آیات قرآن کریم، نکات قرآنی تازه ای به ذهم می رسد که آنها را در تفسیر نمونه ذکر نکرده بودم و در آینده نزدیک به آن اضافه خواهم کرد. تا به حال که به سوره ابراهیم رسیده ام، 230 نکته جدید پیدا کرده ام.این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دشمنان وقتی این حرکات قرآنی ما را می بینند، سعی می کنند شبهاتی را نسبت به قرآن کریم تولید کنند که ما باید از این شبهات باخبر باشیم. هرچند دشمنان در واقع اشتباهات خود را در کتابی پیاده می کنند و بی محتوا بودن این کتاب ها مسئله ای روشن است؛ اما باید با این شبهات آشنا باشیم و پاسخ آماده برای آن داشته باشیم چرا که ممکن است با توجه به ویژگی تخریبی شبهات، برخی افراد از آن تاثیر بپذیرند.

وی تاکید کرد: اگر شما مفسران قرآن کریم در پاسخگویی به شبهات آماده باشید، شبهه افکنان زود عقب نشینی می کنند چرا که مسائلی که در قالب شبهات مطرح شده، نکات تازه ای نیست و فقط لباس جدیدی بر تن آنها پوشانده اند.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، مفسران قرآن کریم را به رعایت احترام سایر مذاهب اسلامی توصیه کرد و گفت: ما در تفسیر نمونه در بیان نکات آیات ولایت، حق مطلب را با ادبیاتی مطرح کرده ایم که اهل سنت هم از آن شکایت ندارند و بارها این تفسیر را از ما خواسته اند؛ به گونه ای که فقط 500 دوره تفسیر نمونه را برای علمای اهل سنت افغانستان فرستاده ایم.