آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
اخبار کشور
۳

ولایتی: مراکز دانشگاه آزاد در 5 شهر عراق راه اندازی می شود

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور رئیس هیئت امنا و هیئت موسس و رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش تسنیم، رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: موضوعات مطرح شده درباره شهریه دانشجویان پزشکی، یک سوء تفاهم بوده و به هیچ وجه این شایعات صحیح نیست.

علی اکبر ولایتی افزود: افزایش شهریه های این دانشجویان به آن میزانی که در شایعه ها مطرح شده نیست و تنها 10 درصد در این حوزه افزایش شهریه داشتیم که این موضوع یک امر رایج است.

ولایتی تصریح کرد: دانشگاه آزاد هیچ برنامه ای ندارد که هزینه های رشته های علوم پایه، بالینی و پزشکی را از طریق شهریه های دانشجویان تامین کند بلکه از دیگر منابع این هزینه ها تامین خواهد شد.

وی با اشاره به رغبت داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته های پزشکی، افزود: کشور نیازمند توسعه حوزه پزشکی از جمله رشته های علوم پزشکی است و یکی از معیارهای ارتقای سلامت نسبت تعداد پزشک و رشته های مختلف پزشکی و تعداد جمعیت کشورهاست. با وجود آنکه طی سال های گذشته دانشگاه های علوم پزشکی دولتی و آزاد در زمینه توسعه کمی و کیفی فعالیت هایی داشته اند اما هنوز با استانداردها فاصله داریم.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد درباره فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد نیز گفت: برنامه داریم به جای اینکه فعالیت های پراکنده در برخی کشورهای نامانوس داشته باشیم که سنخیتی با کشور ما ندارد در کشورهای همسایه و اسلامی فعالیت های بین المللی خود را توسعه دهیم، به طور مثال تفاهم نامه ای با سید محسن حکیم در کشور عراق امضا کرده ایم و قرار است دانشگاه آزاد در پنج شهر کربلا، نجف، بصره، اربیل و بغداد مراکزی را راه اندازی کند. از کشور آذربایجان نیز درخواست هایی اعلام شده و مقدمات فعالیت این دانشگاه در این کشور نیز در حال پیگیری است.

در این مراسم سیدعلی ابطحی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران معرفی و از خدمات و تلاش های سید محمود طباطبایی قدردانی شد.