آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
شهرستان ها
۷

وزیر نیرو: مراحل ساخت سد غازان خوی از سر گرفته می شود

وزیر نیرو گفت: سد غازان خوی با توجه به کمبودهای آب زیرزمینی از جمله اولویت های خوی برای تامین آب است که ساخت آن از سر گرفته می شود.

حمید چیت چیان در آئین افتتاح مدول دوم سامانه فاضلاب خوی گفت: 42 تصفیه خانه فاضلاب جدید به بهره برداری رسیده و به مدار تصفیه خانه های کشور افزوده شده است، روزانه 1/1 میلیون مترمکعب توسط این 42 تصفیه خانه فاضلاب های شهری تصفیه می شود.

وی کل ظرفیت تصفیه خانه های سراسر کشور را 4 و پانزده میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت گسترده در سراسر کشور در حال اجرا است.

وزیر نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: از پساب تصفیه خانه ها برای تغذیه سفره های زیرزمینی، فضای سبز، صنعت و کشاورزی استفاده می شود.

وی جوابگو نبودن چاه های جذبی در سراسر کشور را عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته با توجه به پایین بودن جمعیت، چاه های جذبی جواب می داد ولی اکنون با این جمعیت جوابگو نیست و اکنون باید فاضلاب شهری را مدیریت کرد.

چیت چیان تصریح کرد: طی بازدیدهای اخیر انجام شده از سد آغ چای چایپاره و غازان خوی تصمیمات خوبی از جمله راه اندازی مجدد پروژه تکمیل سد غازان برای تامین آب های خوی انجام خواهد شد.