آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آغاز زود هنگام سال تحصیلی در مدارس غیردولتی ممنوع است

تعطیلی 100 آموزشگاه زبان غیرمجاز

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: 100 آموزشگاه زبان خارجه غیرمجاز در استان های مختلف شناسایی و تعطیل شدند.

مرضیه گرد به خبرگزاری صدا و سیما گفت: این آموزشگاه های زبان از هیچ وزارتخانه و سازمانی اجازه فعالیت نداشتند و به صورت خودسر شروع به فعالیت و ثبت نام زبان آموز و دریافت شهریه کرده بودند.

گرد تاکید کرد: خانواده ها برای ثبت نام در هر آموزشگاه زبان خارجی به ادارات آموزش و پرورش مراجعه و نسبت به مجاز بودن هر آموزشگاهی قبل از ثبت نام اطلاعات لازم را کسب و اقدام کنند.

وی همچنین از تعطیلی 8 مدرسه غیردولتی متخلف خبر داد و افزود: پنج مدرسه تعطیلی موقت و سه مدرسه متخلف حکم تعطیلی دائم گرفتند.

به گفته رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش، این مدارس دانش آموزان را به صورت غیرقانونی ثبت نام می کردند و یا شعبه های دیگری از مدرسه را بدون مجوز از آموزش و پرورش راه اندازی کرده بودند.

گرد ادامه داد: برخی مدارس غیردولتی سال تحصیلی جدید را به بهانه برگزاری کلاس های فوق برنامه زودتر از موعد شروع می کنند که این نیز غیرقانونی است.

وی افزود: برخی مدارس غیردولتی نیز با وجود استاندارد نبودن فضای مدرسه و عدم بازسازی و اصلاح فضای مدرسه نسبت به ثبت نام و دائر بودن مدرسه اقدام کردند که منجر به تعطیلی مدرسه شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دریافت شهریه اضافی در مدارس غیردولتی، گفت: برخی مدارس غیردولتی از 200 تا 500 هزار تومان شهریه اضافه تر از مصوب از هر دانش آموز دریافت کردند که ملزم به بازگشت شهریه اضافی شدند.