آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۷۳
اقتصادی
۶

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

صرفه جویی ارزی در طراحی سامانه جامع مدیریت طرح

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه طراحی و اجرای سامانه جامع مدیریت طرح را 9 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اجرای این سامانه و در قالب مدیریت ارزش، هزینه های طرح ها یک تا 30 درصد کاهش می یابد. نورالدین علی آبادی در همایش معرفی سامانه جامع مدیریت طرح در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: مدیریت طرح در همه ابعاد قرارداد موثر است. وی ادامه داد: در سازمان بنادر و دریانوردی حدود یک هزار طرح در ابعاد و قیمت های مختلف داریم که باید با روش های نوین اجرا شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه کنترل طرح و در معرض دید قرار گرفتن آنها ضروری است، گفت: برای کنترل طرح ها باید روش های جدید و به روز به کار گرفته شود؛ با توسعه دولت الکترونیک، استقرار سیستم های اتوماتیک ضروری است که این سیستم ها در گام اول باید ملاحظات امنیتی داشته باشند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه آگاهی مردم از طرح ها و پیشرفت آنها جزو سیاست های اصلی سازمان بنادر است، افزود: «سامانه جامع مدیریت طرح»، سامانه ای برای کنترل طرح های مختلف اجرایی در کشور است که در آن از استاندارد PMI استفاده کرده ایم که امکان کنترل و نظارت مراحل مختلف طرح را می دهد. وی با تاکید بر اینکه در این سامانه اولویت های کاری طرح ها مشخص می شود، گفت: میزان پرداخت هزینه ها، شناسایی مسیر بحرانی طرح و تبیین بهترین شرایط و وضعیت طرح، از مزایای این سامانه است. معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این طرح در بندر امام به عنوان پایلوت و نمونه اولیه در قالب PMIS اجرا شد.