آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون کمیته امداد خبر داد: اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند با سرانه 3 میلیون تومان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از افزایش رقم سرانه جهیزیه مددجویان و رسیدن آن به حداقل سه میلیون تومان طی سال جاری خبر داد.

فاطمه رهبر در گفت وگو با ایسنا، گفت: حمایت های ریاست کمیته امداد و تخصیص اعتبارات لازم در این حوزه منجر شد تا صف افراد پشت نوبت دریافت خدمت کمک هزینه ازدواج به صفر برسد و خدمات این نهاد حمایتی در این حوزه پس از چند سال متمادی به روز شود.

وی تصریح کرد: در سال 95 در مجموع بیش از 116 هزار فقره کمک هزینه ازدواج پرداخت شده که شامل پرداخت کمک هزینه جهیزیه به 84 هزار و 691 نوعروس تحت حمایت، پرداخت کمک هزینه جهیزیه به 2244 نفر نوعروس نیازمند غیر تحت حمایت، پرداخت هدیه ازدواج به 24 هزار و 720 پسر تحت حمایت و پرداخت کمک هزینه ازدواج مجدد به 4979 نفر زن سرپرست خانوار است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد درباره بودجه این نهاد حمایتی در زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج گفت: اعتبارات جهیزیه امسال این نهاد حدود 300 میلیارد تومان است که از منابع دولتی، غیردولتی، مشارکت های مردمی و وام قرض الحسنه تامین و پرداخت خواهد شد.

رهبر افزود: ارائه خدمات مشاوره، اهدای بسته تشویقی به زنان سرپرست خانوار اعم از خدمات اشتغال، درمانی و فرهنگی در صورت ازدواج مجدد، معرفی زوج های فاقد شغل به حوزه اشتغال به منظور کسب حرفه و بهره مندی از تسهیلات اشتغال، تعامل و همکاری با برخی موسسات خیریه در جهت هم افزایی اعتبارات و اهدای کالا به نوعروسان از جمله برخی اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد طی سال 95 در حوزه ازدواج بوده است.

وی ادامه داد: طی سال 95 توافق نامه همکاری ما بین کمیته امداد با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برقرار و به موجب آن 8000 جهیزیه به نوعروسان اهداء شد.

این در حالی است که طی تعامل کمیته امداد با بانک کشاورزی نیز مبلغ هشت میلیارد ریال به نوعروسان ساکن روستاها نیز تعلق گرفت.