آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بخشنامه جدید آموزش و پرورش برای استخدام

سنگ کلیه، آلزایمر، لهجه غلیظ و کشیدن سیگار و قلیان مانع معلمی است

وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای شرایط و ضوابط جذب معلمان و نداشتن ابتلا به بیماری ها را اعلام کرد که از جمله آنها می توان به نداشتن کمتر از 20 دندان، سنگ کلیه، آلزایمر، نداشتن لهجه غلیظ و نکشیدن سیگار و قلیان اشاره کرد.

به گزارش فارس، بر این اساس، افرادی که از این پس می خواهند وارد شغل معلمی و آموزش و پرورش شوند، باید شرایط و ضوابط ورود به این دستگاه را داشته باشند.

مرکز برنامه ریزی نیروی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه مصاحبه اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را منتشر کرد.

این شیوه نامه مطابق بند یک و 2 ماده 12 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده و بر اساس آن معلمانی که وارد آموزش و پرورش می شوند نباید بیماری های مندرج در این شیوه نامه را داشته باشند.

این شیوه نامه جدید به طور جزئی درباره شرایط افرادی که در نظر دارند وارد آموزش و پرورش شوند، به ویژه در حوزه بیماری ها به جزئیات اشاره داشته است که به نظر مدت زمان زیادی برای انجام چنین آزمایشاتی نیاز است و زمان برای آزمایش بیشتر از زمان برای آموزش مورد اهمیت قرار گرفته است.