آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دولت باید از وضعیت ملوک الطوایفی خارج شود

مشاور اتاق بازرگانی می گوید دولت باید از حالت ملوک الطوایفی خارج شود.

محمدمهدی رئیس زاده مشاور بانکی اتاق بازرگانی در گفت وگو با سایت دولتی خبر آن لاین گفت: تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد تا پیشنهادات جنبه اجرایی پیدا کند.

وی اظهار داشت: ما می خواهیم نرخ ارز را یکسان سازی کنیم و نرخ یونیک بگذاریم، باید این کار را سریع تر انجام دهیم.

وی افزود: نکته این جاست که برای ارزی که در دو سه ماه این قدر نوسان دارد، شما انتظار دارید چه اتفاقی بیفتد؟ انتظار دارید معجزه رخ دهد؟ پس باید ابتدا ثبات را در داخل کشور ایجاد کرد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: بسیاری از تصمیماتی که دولت یازدهم گرفته، حتی تصمیمات خوب، این قدر با تاخیر بوده که بعضی از آنها تبدیل به نوشدارو بعد از مرگ سهراب شده است.

رئیس زاده گفت: در واقع تصمیمی که امروز می تواند گرفته شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، گاهی اوقات با فرآیند پیچیده بوروکراسی ای که ایجاد شده، ماه ها و بعضی اوقات به بیش از یک سال طول کشیده تا یک تصمیمی را دولت بگیرد.

وی عنوان کرد: ما امیدواریم که مدیران به صورت هماهنگ از حالت ملوک الطوایفی بیرون آیند. مثلا در دنیا وزیر اقتصاد فردی است که حالت ریش سفید آن کابینه را دارد، زیرا تصمیمات اقتصادی روی کل جامعه اثر دارد و تک بعدی نباید باشد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به وضعیت تولید در مواجهه با مالیات ها و بیمه ها، تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد تا پیشنهادات جنبه اجرایی پیدا کند.

رئیس زاده متذکر شد: درست است که مشکل کمبود منابع، یک مشکل اساسی است، اما مسئله اصلی ما، انسجام و هماهنگی در مدیریت و تیم اقتصادی دولت است.