آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۰
جهان
۲۰

تظاهرات 500 هزار نفری علیه تروریسم در <بارسلون>

به دنبال حملات تروریستی اخیر در بارسلون، 500 هزار نفر از مردم اسپانیا به همراه پادشاه، نخست وزیر و دیگر مقامات سیاسی این کشور به نشانه اتحاد در خیابان های بارسلونا اقدام به برگزاری تظاهراتی تاریخی کرده و با طرح شعارهایی از جمله «من نمی ترسم» با خانواده های قربانیان حادثه تروریستی اخیر ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لا وانگاردیا، عصر شنبه هزاران نفر از مردم اسپانیا در حالی که گل های رز سرخ، زرد و سفید در دست داشتند در خیابان «گراسیا» و مرکز بارسلون در یک تظاهرات تاریخی علیه تروریسم حضور یافتند. در این تظاهرات عظیم «فلیپ ششم» پادشاه اسپانیا، «ماریا راخوی» نخست وزیر و «کارلس پیگدمون» رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا در حالی که کت و شلواری مشکی به تن داشتند، شرکت کردند.

در طول تاریخ اسپانیا فلیپ نخستین پادشاهی است که در تظاهرات مردمی شرکت می کند.

صف نخست از تظاهرات را 75 نماینده از نیروهای امنیتی (پلیس شهری، پلیس ملی، ژاندارمری و پلیس ایالت کاتالونیا) همچنین نیروهای امداد و نهادهای شهروندی که نقش برجسته ای پس از وقوع عملیات خونبار بارسلون داشتند تشکیل می داد. صف دوم نیز متشکل از سیاستمداران و نمایندگان نهادها بود که در آن نمایندگان شهروندان از جمله خانواده های قربانیان نیز حضور داشتند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن بنرهایی از جمله «ما نمی ترسیم»، «آنها مسلمان نیستند، قاتلند» و «بهترین پاسخ صلح است» همبستگی و حمایت خود از مردم کاتالونیا علیه تروریسم را ابراز داشتند.

از سویی دیگر در شهرهایی نظیر مادرید، والنسیا و ویگو نیز تظاهرات مختلفی در مقابله با تروریسم برگزار شد. خبر دیگر اینکه «ریاج ططری» رئیس کمیسیون اسلامی اسپانیا با اشاره به حملات اخیر بارسلون، بر همکاری همه بخش های کشور برای مقابله با افراط گرایی تاکید کرد.