آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۵
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•پیگیری درخواستی مبنی بر صدور مجوز برای بازسازی اتاق 40 متری خشتی و قدیمی که در شهرداری اسلامشهر جریان دارد، نزدیک به 11 ماه است در این مسیر با اتوبوس و به سختی هفته ای دو، سه روز رفت وآمد می کنم. روز 14/6/96 برای ورود به ساختمان شهرداری برای اولین بار کارت شناسایی خواسته شد که همراه نداشتم و راهم ندادند. از همان اتاق نگهبانی با قسمت شهرسازی تماس گرفتم و ایشان تکلیف تازه ای برایم انشا کرد که باید از تمام قسمت های ریخته و نریخته دیوارهای گلی دورتادور پلاک ثبتی موردنظر هم عکس تهیه شود و هم مترکشی انجام شود و از سوی مهندس کارشناس رسمی دادگستری که قبلا ملک را جانمایی کرده بود مهر و امضا و ارائه شود تا در پرونده نگهداری شود. سوال این است که آیا این تکالیف پرهزینه که برای امثال من تحمیل می شود برای صاحبان برج ها هم اعمال می شود؟ چنانچه آقای قالیباف گفته بودند درحال حاضر بیشتر از چهاردرصد برج در تهران ساخته شده و مورد بهره برداری است که فاقد هرگونه سند یا پروانه یا سابقه ای در شهرداری است و ساکنانش به خوبی و خوشی روزگار می گذرانند؟

یک شهروند

•درخواستی داشتم از ریاست محترم بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مسکن که دستور ویژه صادر فرمایند که بابت اخذ وام مسکن مهر و امثالهم درحالی که وام گیرنده خودش کارمند دستگاه دولتی یا شهرداری است سراغ ضامن بخت برگشته نروند. در بانک مسکن گلشهر کرج من ضامن شخصی شدم که 30 میلیون تومان وام گرفته و از کارکنان شهرداری ناحیه 8 است. حال که قسط هایش را پرداخت نکرده سراغ من ضامن آمده اند. بانک ها باید شرایطی را ایجاد کنند که اول از وام گیرنده گواهی کسر از حقوق دریافت کنند و بعد سراغ ضامن بروند. این مشکل برای من و خیلی افراد دیگر وجود دارد و باید راهکاری برای آن بیندیشند.

عباس توکلی شهمیرزادی

•لطفا در مورد مشکلات داوطلبان کنکور گزارش تهیه کنید وزارت علوم، وزارتی بدون وزیر و بی صاحب است. هیچ کس پاسخ گوی بی نظمی به وجودآمده نیست.

میرزایی مقدم