آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۵
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

بازگشت به زندگی در نقاشی های علایی نیا

نمایشگاه نقاشی های نازنین علایی نیا با نام «بازگشته» در گالری ایوان افتتاح شد.

گالری ایوان در نمایشگاه جدید خود میزبان نمایشگاه انفرادی نازنین علایی نیاست که در آن 12 نقاشی رنگ روغن به همراه یک چیدمان به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه که «بازگشته» نام دارد شامل مجموعه ای از نقاشی های فیگوراتیو است که در بیشتر آنها زنانی تنها به همراه یک یا چند لامپ روشن در کنار آنها دیده می شوند. به کارگیری رنگ های خاکستری و استفاده محدود از یک یا دو رنگ در تابلوها باعث شده غلبه تیرگی در آثار مشهود باشد و در این میان، نوری که از درون تیرگی ها تابیده است، بیشتر خودنمایی کند.

علایی نیا در مورد مجموعه بازگشته گفت: از دید من در دنیای معاصر گرفتاری و مشکلات آدم ها به قدری زیاد است که بسیاری از آنها در جایی به ناامیدی می رسند. اما همیشه در اوج ناامیدی اتفاقی برای انسان می افتد که مثل کورسوی نور امید است و اگر این افراد خودشان بخواهند و انتخاب کنند، می توانند دوباره سرپا بایستند و به زندگی بازگردند. من در این مجموعه نور امید را به شکل لامپ نشان دادم و در همه کارها این نور به شکل های مختلف وجود دارد.

گالری ایوان سود حاصل از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می کند. نمایشگاه آثار نازنین علایی نیا تا 7 مهرماه 1396 در گالری ایوان برقرار است.

رونمایی یادمان آتش نشانان فداکار در پردیس چارسو

تندیس «فرشته نگهبان» 30 شهریور با حضور خانواده آتش نشانان پلاسکو و جمعی از آتش نشانان و مدیران شهری در پردیس چارسو رونمایی خواهد شد.

به گزارش مهر، هدف از ساخت و نصب تندیس «فرشته نگهبان» یادآوری حماسه آتش نشانان و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و ادای احترام به قهرمانان کشور است که 30 شهریور در پردیس سینمایی چارسو رونمایی می شود.

ارتفاع این تندیس سه متر است و از مواد قابل بازیافت با طراحی مریم کی بخت و اجرای هما ساداتیان و توسط گروه تصویرگران «هنر موگه» ساخته شده است.

این تندیس در 30 شهریور و ساعت 19:30 در لابی فرهنگی سینماهای مجموعه پردیس چارسو جانمایی و از این تندیس طی مراسمی پرده برداری می شود. حضور در این برنامه که با حمایت مجموعه چارسو برگزار می شود برای عموم علاقه مندان آزاد است.