آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۶
هنر
۱۴

سینمای ایران را دست کم نگیرید

گروه هنر: هشتمین جشن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان با تقدیر از یدالله صمدی، هوشنگ قنواتی زاده، حسین فلاح، علی افشین راد، هاشم میرطالبی، افشین رضایی و روزبه سجادی حسینی 26 شهریور در خانه سینما برگزار شد.

در بخش ابتدای این مراسم منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما که برای تقدیر از یدالله صمدی (کارگردان سینما) روی صحنه آمده بود، در سخنانی گفت: «این روزها به دلیل داستان های جشن خانه سینما اطرافیان به ما متلک هایی می گویند اما باید بگویم چشم بد دور! هرکس در هر جایی و در هر مکانی علیه سینمای ایران گامی بردارد یعنی علیه صدا و تصویر تاریخی ایران عمل کرده است و یقینا نمی تواند خود را از این فرهنگ بداند. پس سینمای ایران را دست کم نگیرید. سینمای ایران را تهدید نکنید و با سینمای ایران شوخی نابجا نکنید». سیروس الوند هم با حضور در جایگاه درباره صمدی، گفت:»مانند یدالله صمدی کم داریم. او بر سینمای بومی و محلی بسیار تاکید دارد».

در ادامه مراسم کلیپی از کارنامه کاری هوشنگ قنواتی زاده پخش شد. احمد امینی در سخنانی هوشنگ قنواتی زاده را انسانی شریف، صادق، پاک و صبور دانست. در ادامه مراسم کلیپی از کارنامه کاری «حسین فلاح» پخش شد و محمدعلی باشه آهنگر از او گفت. پخش کلیپی از کارنامه کاری علی افشین راد و صحبت های پیمان معادی درباره آشنایی اش با افشین راد برنامه بعدی این جشن بود. سپس کلیپی از هاشم میرطالبی پخش شد و علیرضا داوودنژاد درباره او صحبت کرد. در ادامه مراسم، کلیپی از کارنامه کاری افشین رضایی پخش شد و علی مصفا با حضور در جایگاه گفت: «خوشا به حال من که اینجا حضور دارم تا از افشین تقدیر کنم». در پایان هم کلیپی از کارنامه کاری روزبه سجادی حسینی پخش شد که به دلیل حضورنداشتن او پدرش فرید سجادی حسینی لوح تقدیر و تندیس او را دریافت کرد.