آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۳
روزنامه فردا
۲۰
حرف درشت

عکس و مکث

پوریا عالمی

امروز چند عکس را از خبرگزاری های فارس و ایسنا و مهر برداشتیم و برای شما روش شرح نوشتیم تا دور هم شاد باشیم:

کشاورزی تخمه کار

بعد از تلاش مسئولان، الان سال هاست کشاورزی مملکت از بین رفته و به وضعیت تخمه ای رسیده؛ یعنی الان کشت تخمه جزء معدود کشت هایی است که در کشور جواب می دهد. اصلا وضعیت طوری شده که اگر ببینند کشاورزی شما تخمه ای است، دولت ها از شما حمایت می کنند، در غیر این صورت یک مشت تخمه می دهند دستتان و می گویند بشکنید.

مغز تخمه بدون دخالت دست

همان طور که می دانید، فصل برداشت تخمه آفتابگردان است. در عکس، روش مغزکردن تخمه آفتابگردان بدون دخالت دست و کاملا مکانیزه دیده می شود.

شیره کش خانه

به نظر ما دوجور شیره کش خانه داریم. یکی اینکه می نشینند و شیره می کشند تا خودشان را بسازند! یکی هم کشاورزانی که شیره انگور را می کشند تا اقتصاد مملکت را بسازند. در عکس، یکی از بهترین صحنه های شیره کشی را در یکی از شیره کش خانه های جهان می بینید. دم این کشاورزان گرم. اگر گذرتان این روزها به اراک، ساوه و... می افتد، حتما به روستاها سر بزنید و کیفور عطر و طعم انگور شوید.

پلیس به خبرگزاری فارس رفت

همان طور که در عکس مشاهده می کنید، فرمانده پلیس و چندتا پلیس دیگر با حضور در خبرگزاری فارس از این خبرگزاری دیدن کردند. خوشبختانه جای نگرانی نیست.

مدرک دانشگاهی مسئولان لو رفت

از دوره آقای احمدی نژاد معلوم شد تعدادی از دولتمردان مدارکشان را توی فتوشاپ درست می کنند. قضیه به قدری زیاد بود که مجلس دید اگر بخواهد با این موضوع برخورد کند، عملا هیئت دولت از نصاب می افتد! خوشبختانه برای آن مسئولانی که مدرک دانشگاهی و دکترای تقلبی یا پولی داشتند هیچ مشکلی پیش نیامد و آن عزیزان هم اینک هم وضعشان توپ است، اما دیروز چند آدم بخت برگشته که مدرک دیپلم و سیکل جعل می کردند، دستگیر شدند تا حساب کار دستشان بیاید. دقیقا شبیه مشکلی که برای گرفتن وام وجود دارد. اگر بخواهی 10 میلیون تومان وام بگیری، پدرت درمی آید، ولی اگر بخواهی میلیاردها تومان اختلاس کنی، می شوی کارآفرین برتر.