آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۳
ورزش
۱۸

آرزوی سوریه بر باد رفت

سوریه از گردونه رقابت های انتخابی جام جهانی کنار رفت. دیدار برگشت پلی آف انتخابی جام جهانی در قاره آسیا دیروز ظهر بین دو تیم استرالیا و سوریه در سیدنی برگزار شد که میزبان با برتری 2 بر یک موفق شد شانس خود را برای حضور در جام جهانی حفظ کند. بازی رفت دو تیم یک-یک شده بود. در بازی دیروز در ابتدای مسابقه این سوری ها بودند که موفق شدند میزبان خود را غافلگیر کنند. اشتباه مدافعان استرالیایی سبب شد عمر السوما مهاجم الاهلی عربستان از این موقعیت استفاده و در دقیقه شش دروازه کانگوروها را باز کند. در ادامه استرالیا با ضربه سر تیم کیهیل موفق شد دروازه سوریه را باز کند تا بازی با تساوی یک بر یک دنبال شود.

در نهایت بازی در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و به وقت اضافه کشیده شد. در وقت های اضافه داور با سخت گیری الماواس هافبک تیم سوریه را از زمین بازی اخراج کرد تا این تیم 10نفره شود. در نهایت باز هم این تیم کیهیل بود که قدرت سرزنی خود را نشان داد و توانست با ضربه سر بار دیگر و این بار در نیمه دوم وقت های اضافه برای تیم ملی کشورش گل زنی کند.

سوریه اگر شانس داشت، برنده این بازی حساس می شد. در ثانیه های پایانی این بازی ضربه عمر السوما از روی یک ضربه ایستگاهی به دیرک دروازه اصابت کرد تا این دیدار با برتری 2 بر یک استرالیا به پایان برسد. استرالیا در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3 بر 2 پیروز شد و پا به بازی پلی آف گذاشت. حریف استرالیا در گام آخر تیم چهارم منطقه آمریکای شمالی است.

سوریه و استرالیا در مرحله گروهی سوم شده بودند و به پلی آف رسیدند. سوریه با گرفتن یک تساوی در ثانیه های پایانی در تهران امیدوار شده بود تا برای اولین بار پا به جام جهانی بگذارد اما آرزوهای این تیم دیروز به پایان رسید. نتایج خوب تیمی که کشورش درگیر یک جنگ چندساله و از برگزاری بازی در خانه هم محروم است، یکی از شگفتی های دیدارهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا بود.