آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۳
ورزش
۱۸

صعود تاریخی ایسلند به جام جهانی

تیم های ملی فوتبال ایسلند و صربستان جواز حضور در جام جهانی 2018 را کسب کردند تا در مهم ترین رویداد فوتبال جهان رقابت کنند. دوشنبه شب در هفته دهم و پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره اروپا، تیم شگفتی ساز ایسلند در گروه I با دو گل بر کوزوو غلبه و برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد. این برای اولین بار است که کشور کوچک ایسلند با 330 هزار نفر جمعیت راهی جام جهانی می شود. ایسلند برای اولین بار با حضور در دیدارهای یورو 2016 نامش را سر زبان ها انداخت. ایسلند در آن رقابت ها با صعود از گروه خود حسابی معروف شد. صعود این تیم به جام جهانی 2018 دومین معجزه این کشور کوچک در فوتبال محسوب می شود. در این گروه، تیم ملی کرواسی در شهر «کیف» با دو گل بر میزبان خود اوکراین چیره شد و به پلی آف رسید.

تیم ملی صربستان نیز در گروه D توانست در شهر بلگراد با حساب یک بر صفر گرجستان را از پیش رو بردارد تا با 21 امتیاز به جام جهانی برسد. صربستان و مونته نگرو یک بار در سال 2006 در جام جهانی حاضر بود ولی حالا به عنوان کشوری مستقل راهی این رقابت ها می شود.

در همین گروه تیم ملی ولز در ورزشگاه «میلینیوم» شهر کاردیف میزبان بود و در مقابل بیش از 70 هزار تماشاگر خودی با یک گل به جمهوری ایرلند باخت تا حضور در پلی آف را از دست بدهد. گرت بیل ستاره رئال مادرید و تیم ملی ولز در این بازی مصدوم بود و در غیاب او ولز به جام جهانی نرسید. بیل یکی از غایبان بزرگ جام خواهد بود.

در دیگر دیدارها اسپانیا موفق شد با یک گل رژیم صهیونیستی را شکست دهد. تنها گل این بازی را برای اسپانیا ایارامندی به ثمر رساند تا لاروخا در دیدار تشریفاتی خود نیز به برتری برسد. همچنین تیم ملی فوتبال ایتالیا موفق شد با همین نتیجه برابر آلبانی به برتری برسد که تنها گل این بازی را آندره کاندروا به ثمر رساند. پیش تر صعود ایتالیا به پلی آف انتخابی جام جهانی قطعی شده بود و این دیدار جنبه تشریفاتی داشت.