آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۹
ایران زمین
۱۹

نوسانات 5 ساله برق در «کنگاچرک» واجارگاه

کلاچای - خبرنگار «ایران»/ سال هاست که درمنطقه «کنگاچرک» واجارگاه در بخش کلاچای شهرستان رودسر گیلان نوسانات برق مردم را کلافه کرده و بارها این موضوع تا یک قدمی رسانه های فعال استان رفته، اما با قول مساعد مسئولان رسانه ای نشده است. اما ظاهرا کارد به استخوان رسیده و اهالی این منطقه که در نقطه ای زیبا و گردشگری و نزدیک به دریا و کوه در شرقی ترین منطقه گیلان زندگی می کنند، این بار از مسئولان دستگاه های نظارتی استان، طی نامه ای سرگشاده خواسته اند که به این مشکل چند ساله پایان دهند.

در این نامه آمده، «مدت 5 سال است که اهالی 150 خانواری کنگاچرک واجارگاه با نوسانات و ضعف شدید برق در طول فصول سال مواجه و در این مدت خسارات جبران ناپذیری را متوجه اهالی کرده است. در اینجا یخچال روشن می شود، اما تلویزیون خاموش می شود، پنکه روشن می شود، اما یخچال خاموش و... این مساله اهالی را کلافه کرده و کارشناسان اداره برق کلاچای نیز در طول سنوات گذشته با بررسی میدانی و فنی، ضعف برق را تایید و نصب ترانس برای تقویت برق را مورد تاکید قرار داده اند و برآورد آن را نیز به شهرستان اعلام کرده اند، اما دریغ از انجام کار و رفع مشکل و حتی تکریم ارباب رجوع. بارها و بارها چه از طریق مکاتبه، حضوری، تلفنی و... این مساله مهم که متاسفانه امروز به یک معضل مهم اجتماعی در این منطقه تبدیل شده، به مسئولان شهرستانی و استانی منعکس شده، اما متاسفانه هیچ یک از آنان تاکنون اقدامی در رفع این معضل چند ساله به عمل نیاورده اند. آیا جهت رفع مشکل اهالی کنگاچرک در مدت 5 سال، فرصت کمی برای مسئولان است؟»

گزارشات میدانی نیز حاکی از گلایه مردم این منطقه دارد، زیرا خسارات ناشی از این نوسانات و ضعف برق، مشکلات مردم این منطقه را که عموما به کارهای کشاورزی و صیادی مشغول هستند، دوچندان کرده است.