آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

بازخوانی رمان «آمریکایی» که رهبر انقلاب توصیه کردند در رادیو

رمان «آمریکایی» اثر نویسنده مشهور آمریکا هاوارد فاست، روز دوشنبه 24 مهر در استودیو 23 معاونت صدا ضبط و برای پخش از 6 تا 12 آبان در کنداکتور برنامه «کتاب شب» رادیو تهران قرار گرفت.

رهبر معظم انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ با مدیران و سردبیران نشریات دانشجویی در سال 1377، در بخشی از سخنان خود، به رمان «آمریکایی» و نویسنده آن اشاره کردند و فرمودند: «من نمی دانم شما چقدر با وضع دموکراسی غربی و انتخابات آنجا آشنا هستید. کتابی هست که شما بعید است آن را مطالعه کرده باشید. این کتاب از یک رمان نویس معروف آمریکایی به نام هاوارد فاست است. بنده هم بعضی از کتاب هایش را دارم و خیلی از آنها را خوانده ام. او یک رمان نویس بسیار خوب است. کتابی دارد به نام «آمریکایی» که شرح حال شخصی است که مراحل رشد و تربیت و پیشرفت و دوره کلاس قضایی دیدن و قاضی شدن و بالاخره وارد مبارزات انتخاباتی شدن او، شرح داده شده است...»

اجرای این بازخوانی را بهروز رضوی بر اساس کارشناسی و تلخیص و تنظیم رادیویی آن را محمدباقر رضایی انجام داده است.

رمان «آمریکایی» در هفت قسمت 20 دقیقه ای، از ششم تا دوازدهم آبان هر شب ساعت 23:30 با مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران روی آنتن می رود. علاقه مندان به شنیدن آثار برتر ادبیات ایران و جهان می توانند این برنامه را علاوه بر دستگاه های سنتی رادیو، از طریق سایت رادیو تهران، شبکه ایران صدا و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو بشنوند و برای در اختیار داشتن برنامه های قبلی کتاب شب به بخش چند رسانه ای سایت رادیو تهران مراجعه کنند.