آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
اقتصادی
۴

مدیرعامل شهر جدید پردیس خبر داد: 7600 واحد مسکن مهر معطل نصب انشعابات

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: در حال حاضر هفت هزار و 600 واحد مسکونی مهر در فازهای 8، 5، 9 و 11 را به دلیل روند کند نصب انشعابات نمی توانیم در موعد مقرر تکمیل کنیم.

سعید غفوری در گفت وگو با فارس اظهار داشت: برای تکمیل خدمات زیرساختی، زیربنایی، روبنایی، آماده سازی و محوطه سازی 82 هزار واحد مسکن مهر در تمامی فازها حدود دو هزار و 584 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بنابراین تلاش ما این است هزار و 90 میلیارد تومان از منابع داخلی و مشارکت بخش خصوصی تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت نصب انشعابات چگونه است، گفت: سرعت ساخت و ساز با نصب انشعابات همخوانی ندارد و در حال حاضر هفت هزار و 600 واحد مسکونی مهر در فازهای 8، 5، 9 و 11 را به دلیل روند کند نصب انشعابات نمی توانیم این واحدها را در موعد مقرر تکمیل و اقدام به محوطه سازی و آماده سازی کنیم.

مدیرعامل شهر جدید پردیس ادامه داد: به هر حال قرار بود در اواخر ماه جاری برنامه افتتاح واحدها را داشته باشیم که به دلیل عدم نصب انشعابات، این برنامه به تاخیر افتاد ولی با تلاش همکاران و مساعدت دستگاه های خدمات رسان قصد داریم طی هفته های آینده این مهم را به انجام برسانیم.غفوری بیان کرد: تلاش ما این است که از محل اوراق خزانه اسلامی، یارانه مسکن مهر، تهاتر زمین های در اختیار و منابع داخلی، مبالغی که حدود 813 میلیارد تومان از سال 91 تا 93 از آورده متقاضیان جهت اموری غیر از ساخت واحدهای آنها هزینه شده است را جایگزین و تامین کنیم تا با این روش به متقاضیان مساعدت شده و از فشارهای مالی وارده به آنها کاسته شود.

گفتنی است، با تعویق وعده اتمام مسکن مهر از سوی دولتمردان، تاریخ اتمام این طرح همچنان به درستی مشخص نیست. چه اینکه استاندار سابق تهران پیش تر از اتمام این طرح تا پایان شهریورماه و قائم مقام وزیر راه وشهرسازی هم از اتمام آن تاپایان سال خبر داده بودند. با این حال به گوش رسیدن اخباری درخصوص مشکلات سخت افزاری تکمیل این مسکن ها، احتمال تعویق مجدد اتمام مسکن مهر را تقویت کرده است.