آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
اقتصادی
۴

یک کارشناس بازار کار: چشممان به دست سرمایه گذار خارجی نباشد

یک کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه نباید چشممان به دست سرمایه گذار خارجی باشد، اعلام کرد نباید به امید ورود سرمایه های خارجی از تولید داخلی غافل شویم.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: ایجاد شغل نیاز به وعده ندارد؛ کافی است قید و بندهایی که سر راه تولید گذاشته شده برداریم، آن وقت می بینیم که فرصتهای شغلی یکی پس از دیگری خود را نشان می دهند.

وی افزود: اینکه اقتصاد خود را به سرمایه گذاری خارجی پیوند بزنیم خوب است ولی شخصا معتقدم یک فرار رو به جلو محسوب می شود.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: ممکن است دنیا بگوید به ما سرمایه می دهد ولی نباید چشممان به دست سرمایه گذار خارجی باشد که حتما سرمایه بیاورد بلکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است جلو برویم و به امید ورود سرمایه های خارجی از تولید داخلی غافل نشویم.

نجف بیان کرد: علیرغم تاکید نسبت به حفظ اشتغال موجود، متاسفانه زمانی از مشکل کارخانه ها با خبر می شویم که یا اخراج و تعدیل نیروهای کار صورت می گیرد یا اعتراض و تجمعی شکل می گیرد.

وی با تاکید بر حل موانع تولید، گفت: برخلاف تولیدکنندگان، تجار و واردکنندگان مشکلی در عرصه تجارت و واردات ندارند چون دولت مانعی برای این بخش ایجاد نکرده است به همین دلیل سرمایه گذار داخلی ترجیح می دهد که پولش را به جای تولید در کار تجارت بیاندازد و از مبادی رسمی جنس بیاورد و با هر قیمتی در بازار بفروشد و یک شبه سود کند.

به گفته این کارشناس بازار کار، بوروکراسی های اداری، محدودیتهای اعطای تسهیلات بانکی و عدم صدور مجوز از مهم ترین موانع تولید به شمار می رود که موجب شده کار تولیدی امروز برای هیچ کس صرفه نداشته باشد.