آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
شهرستان ها
۷

رئیس شورای شهر اهواز: نقد منصفانه مطبوعات را لازمه کار خود می دانیم

هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان با رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و اعضای کمیسیون فرهنگی شورا پیرامون برخی از مسائل مبتلابه رسانه ها و مباحث شهری به رایزنی و تبادل نظر پرداختند. رئیس شورای شهر اهواز در این جلسه اظهار کرد: به دنبال شکل گیری فضای تعاملی سازنده با رسانه ها هستیم.

اهواز- خبرنگار کیهان: محمدجعفر فلسفی گفت: این تعامل که برای نخستین بار است اتفاق می افتد باید ما را به هدفی مشترک که منافع شهر است برساند و رسانه می تواند بازوی قدرتمند شورا برای نیل به این هدف باشد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه نقد منصفانه را لازمه کار خود می دانیم گفت: رسانه باید مشکلات را به ما منتقل کند تا مورد آسیب شناسی قرار داده شود.

فلسفی پیشنهاد تشکیل کارگروهی با عضویت اعضایی از شهرداری، شورای شهر، استانداری و جامعه رسانه ای استان در راستای بررسی مشکلات مبتلابه این صنف را مطرح کرد.

وی گفت: خانه مطبوعات درخواست های خود را که در جهت حمایت بیشتر از اصحاب رسانه است را به صورت مکتوب ارسال و شورا در کمیسیون فرهنگی طرح و پس از چکش کاری در صحن علنی شورا مطرح می کند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این دیدار در خصوص برخی از مسائل مبتلا به مطبوعات و رسانه های استان گفت: یکی از مسایلی که طی یک ماه گذشته نیز از سوی رئیس شورا تا حدودی پیگیری شد مشکل محل استقرار موزعین نشریات است زیرا بخش عمده ای از مطبوعات از طریق فرودگاه وارد استان شده و توزیع می شود.

حسین حسین نژادیان افزود: محلی که در حال حاضر در نظر گرفته شده سرپناه مناسبی نیست و با آغاز فصل سرما و بارندگی مشکلاتی را برای موزعین در پی خواهد داشت.

وی خواستار در نظر گرفتن محلی حد فاصل فرودگاه تا میدان فرودگاه جهت استقرار توزیع کنندگان شد و بیان کرد: انتظار می رود شورای شهر حمایت و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.

وی خواستار حمایت شورا و شهرداری اهواز و برقراری اشتراک نشریات و روزنامه ها و در نظر گرفتن سهمیه ای برای بهره مندی و استفاده خبرنگاران از خدمات و امکانات رفاهی شهرداری اهواز شد.