آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
شهرستان ها
۷

پس از 14 سال معطلی پتروشیمی ابن سینای همدان احیا می شود

همدان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از احیای پروژه پتروشیمی همدان پس از 14 سال خبر داد و گفت: پروژه انتقال خط اتیلن با نقدینگی وزارت نفت و تزریق 12 میلیارد تومان سهم پتروشیمی و سرمایه گذاری خارجی و داخلی احیا و تعیین تکلیف می شود.

امیر خجسته با اشاره به برگزاری نشستی مشترک با حضور استاندار همدان، حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نیز سرمایه گذار پروژه پتروشیمی ابن سینای همدان در دفتر وزیر نفت گفت: طبق بررسی های صورت گرفته و با توجه به پیشرفت 45 درصدی و نیز تذکرات متعدد در خصوص عدم راه اندازی این پروژه و گذشت بیش از 14 سال از آغاز به کار آن، بین 6 تا 8 ماه برای رسیدن لوله اتیلن زمان نیاز است.

وی با اشاره به قول مساعد سرمایه گذار در خصوص افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: پروژه پتروشیمی هگمتانه نیز با توجه به اختلافی که در بین سرمایه گذاران وجود داشت و متوقف شده بود، با بررسی سه راهکار اجرایی برای برون رفت از وضعیت کنونی تا 15 روز آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

خجسته ابراز داشت: در جمع بندی نهایی مقرر شد، پروژه هگمتانه که از سال 85 کلنگ زنی شده بود نیز با تامین اعتبار بالغ بر 150 میلیارد تومان در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این نشست نیز از احداث بزرگترین پالایشگاه غرب کشور در همدان خبر داد و گفت مکان یابی این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد انجام شده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنا به دستور صریح وزیر نفت مقرر شد تا فاز مطالعاتی و احداث این پالایشگاه با سرعت و امکانات لازم در اسرع وقت آغاز شود.