آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۲
سیاست
۱۹

خبر

گفت وگوی تلفنی ظریف با صدراعظم جدید اتریش

ایلنا: وزیر خارجه ایران و سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش، روز جمعه، تلفنی گفت وگو کردند. در این گفت وگو محمدجواد ظریف، ضمن تبریک پیروزی حزب متبوع کورتز در انتخابات پارلمانی برای او در سمت جدید صدراعظمی اتریش آرزوی موفقیت کرد.

طرفین همچنین درخصوص راه های تقویت روابط دوجانبه، اجرای برجام و دیگر مسائل موردعلاقه رایزنی کردند. وزیر امور خارجه اتریش ضمن تاکید بر لزوم حفظ و پایبندی همه طرف های توافق هسته ای به آن، حمایت اتریش از اجرای برجام و بهره مندی کامل ایران از دستاوردهای آن را مجددا مورد تاکید قرار داد.

جلسه مجمع تشخیص مصحلت نظام برگزار شد

تسنیم: آیت الله هاشمی شاهرودی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصحلت نظام با تاکید بر اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران در سازندگی و آبادانی شهرهای عراق اهمیتی ویژه دارد، اضافه کرد: اتخاذ سیاست اقتصادی و برنامه ریزی مستقل برای افزایش روابط اقتصادی ایران و عراق از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد تا سهم ایران از بازار عراق افزایش یابد و به روند سازندگی در عراق نیز بیش از پیش کمک شود.

در ادامه جلسه، ضوابط انتخاب هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی به تصویب رسید.

مطابق این ضوابط، هیئت عالی نظارت با 25 عضو تشکیل می شود که رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای قوای سه گانه و 20 نفر از سایر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخاب مجمع، عضو هیئت عالی نظارت خواهند بود.

همچنین معاونان اول قوای سه گانه، وزرا یا روسای دستگاه های مربوطه در دولت و قوه قضائیه و روسای کمیسیون های ذی ربط در مجلس شورای اسلامی بدون حق رای در جلسات هیئت عالی نظارت شرکت خواهند کرد. علاوه بر 25 عضو هیئت عالی نظارت که دارای حق رای هستند، سایر اعضای مجمع نیز می توانند بدون حق رای در جلسات هیئت عالی نظارت شرکت کنند.