آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۲
روزنامه فردا
۲۰
حرف درشت

حل مسئله زنان

پوریا عالمی

پرونده حضور زنان در ورزشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت. (ایسنا)

پیش بینی ما این است:

- زنان می توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند به شرطی که در ورزشگاه مسابقه ای برگزار نشود. در این صورت زنان تا هر زمانی که بخواهند می توانند در ورزشگاه بمانند.

- زنان ایرانی به شرطی می توانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند که ورزشگاه ها خارج از ایران باشد.

- زنان غیرایرانی در ورزشگاه های ایرانی به شرطی می توانند حضور پیدا کنند که در آن زمان زنان ایرانی در ورزشگاه ها نباشند.

- دولت متعهد می شود شهرها را نر و ماده اعلام کند. مثلا نریمان شهری نر است، پس حضور زنان در آن ممنوع است و در اصفهان که شهری ماده است و سرشار از «مادی»هاست، حضور آقایان ممنوع شود. این طوری کلا مسئله حل می شود و هر کی هر کجای شهر خواست می تواند برود؛ ورزشگاه که جای خودش را دارد.

- زنان ایرانی فقط در زمان انتخابات می توانند در ورزشگاه ها – همراه آقایان – حضور پیدا کنند، به شرطی که حتما در انتخابات شرکت کنند و به طرف رای بدهند تا چهار سال دیگر.

- زنان ایرانی به شرطی می توانند در ورزشگاه های ایرانی حضور داشته باشند که لااقل شش وزیر زن در کابینه و شونزده پست کلیدی مدیریتی در ارگان های دیگر داشته باشند. اگر این طوری شد، آن طوری هم می شود.

- زنان ایرانی چرا می خواهند در ورزشگاه ها باشند؟ مگر نماینده های زن مجلس که تنهایی می روند و در جایگاه می نشینند و کاری به کار زنانی ندارند که پشت در ورزشگاه ایستاده اند و به آنها رای داده اند که به عنوان نماینده از حق آنان دفاع کنند... واقعا مگر حضور آن نماینده های زن به نمایندگی از زنان جامعه کافی نیست؟ خود ما وقتی نمی توانستیم برویم مجلس ختم فامیل و دوست و آشنا، داداشمان را به نمایندگی از خودمان می فرستادیم و کافی بود.

- واقعا چه اصراری است که زنان بروند ورزشگاه؟ الان این تلویزیون ها با کیفیت عالی آمده است. دولت ترتیبی بدهد که وام خرید تلویزیون های باکیفیت و بزرگ مختص مسابقات ورزشی به زنان پرداخت شود. با تشکر.