آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۴
فن آوری
۸
خبر

برگشت هزینه پیامک به سامانه 195

در حالی که مقرر شده بود پیامک ارسالی به سامانه 195 که برای رسیدگی به شکایات پیامک های مزاحم تبلیغاتی راه اندازی شده بود رایگان باشد، با گذشت چند روز کاربران از اخذ هزینه هنگام ارسال پیامک به این سامانه خبر دادند.

به گزارش «ایران»، در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این هزینه اخذ شده اشاره کرد و نوشت: گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامک های ارسالی به شماره 195 دریافت کردم و پس از بررسی، متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به دلیل پیکره بندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می شد. به گفته وی، بنا بر اعلام اپراتورهای اول و دوم، این ایراد برطرف شد و هزینه های کسر شده نیز طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد و ایراد در اپراتور سوم هم حل می شود. از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند صمیمانه تشکر می کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیامک هایی که تاکنون به این سامانه ارسال شدند، اظهار کرد: مجموعا تاکنون 40 هزار پیامک به این سامانه واصل که نصف آن به شکل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیم کارت های مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است. جزئیات آمار بزودی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام خواهد شد.

جهرمی همچنین درباره فازهای بعدی این سامانه توضیح داد: فاز اول این سامانه برای پیامک های ارسالی از طریق شماره های همراه بود. بزودی قابلیت دریافت گزارش برای شماره های ثابت و نیز شماره های مراکز ارسال پیامک را نیز فعال خواهیم کرد.