آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۴
سیاسی
۲

اخبار

در نامه ای به رئیس مجلس رئیس جمهوری، وزرای پیشنهادی علوم و نیرو را معرفی کرد

رئیس جمهوری روز گذشته در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، آقایان رضا اردکانیان و منصور غلامی را برای اخذ رای اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

شمخانی حملات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در پیامی به همتای افغانستانی خود ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مساجد مسلمانان در افغانستان، با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد. به گزارش فارس، علی شمخانی تاکید کرد: تروریسم تکفیری که متاسفانه مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، تهدیدی عمیق برای ملت ها و کشورهای اسلامی است و تنها با همکاری و اتخاذ رویکردهای مشترک می توان با آن مقابله کرد. گفتنی است بر اثر دو حمله بمبگذاران انتحاری به دو مسجد در افغانستان که هر دو در شامگاه جمعه رخ داد، دست کم 72 نفر کشته شدند که در بین آنها تعدادی کودک نیز دیده می شود. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

امیر پوردستان: خرید جنگنده سوخو منتفی نیست

امیر پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش گفت که خرید جنگنده سوخو30 از روسیه منتفی نشده است. به گزارش تسنیم، امیر پوردستان افزود: مبنای خرید جنگنده، نوسازی ناوگان نیروی هوایی ارتش است. با طرف روسی هم صحبت و موافقت هم شد اما قطعنامه 2231 سازمان ملل مانع شد که این کار انجام شود. اما رایزنی ها با طرف روسی برای کسب موافقت جهت خرید جنگنده سوخو 30 را ادامه می دهیم. وی در بخش دیگری با بیان اینکه تکاوران تیپ 65 ارتش پس از رایزنی هایی با سردار سلیمانی و ستادکل نیروهای مسلح به سوریه اعزام شدند، درباره اینکه آیا آنها در آموزش ارتش سوریه نقش داشته اند، افزود: یک کار مشترک بود. بچه های ما مستقلا کاری را انجام ندادند. قرارگاه سپاه قدس در آنجا بود و نیروهای ما مامور به قرارگاه سپاه قدس بودند. یعنی متولی آموزش در سوریه و عراق، سپاه قدس است بچه های ما زیر نظر سپاه قدس کار انجام می دهند و مستقلا کاری را انجام نمی دهند. امیر پوردستان ادامه داد: حضور مستشاری برای آموزش است، یک حوزه هایی تعمیرکار هم فرستادیم برای تعمیر تانک ها اما با نظر سپاه قدس انجام شد.