آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۵
سیاسی
۳

جلسه غیر علنی مجلس با حضور نوبخت درباره بودجه سال آینده

ردیف های غیر ضرور در بودجه سال آینده حذف می شود

نمایندگان مجلس صبح دیروز با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه غیر علنی تشکیل دادند.

نوبخت در این جلسه گزارشی از عملکرد بودجه ای کشور در سال جاری و وضعیت اعتبارات ارائه کرد و درباره چارچوب بودجه ریزی برای سال 97 هم با نمایندگان مشورت کرد.

به گزارش خانه ملت، در این جلسه علاوه بر نوبخت چهار نماینده به قید قرعه به ایراد سخن پرداختند و قاسمی معاون مرکز پژوهش های مجلس نیز درباره وضعیت بودجه کشور توضیحاتی ارائه کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در تشریح این جلسه، با بیان اینکه نوبخت در نشست غیرعلنی درباره اینکه در سال آینده نظام بودجه ریزی کشور بر اساس چه مبانی باید باشد، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کمیسیون بودجه و نمایندگان مجلس نیز نظرات خود را در این باره مطرح کردند و در خصوص مولفه های اصلی وفاقی وجود دارد که امیدوارم دولت لایحه بودجه را در زمان مقرر ارائه دهد تا مسیر تصویب آن در مجلس انجام شود.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه هم در جمع خبرنگاران در همین باره گفت: در این جلسه پیمانی بین مجلس و دولت بسته شد تا بودجه 97 براساس نظام بودجه ریزی عملکردی باشد. همچنین پروژه های نیمه تمام در سال آینده به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ردیف های غیر ضرور در بودجه سال آینده در موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت و نرخ ارز حذف شود و اختیارات استان ها در موضوعاتی مثل سرمایه گذاری و هدفمندی پروژه ها افزایش یابد.

نعمتی ادامه داد: باید از بودجه ریزی فرسوده جلوگیری شود و تلاش ها در جهت حرکت برای نظام بودجه ریزی جدید باشد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد نشست های مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش یابد تا نظارت بیشتری بر عملکرد دستگاه ها در موضوع بودجه شود.