آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۶
سیاسی
۲

تصویب آیین نامه های ساماندهی مشاغل در هیات دولت

هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد، آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت های شهری را با هدف کمک به رشد مشاغل مولد، نظم بخشی و رفع مزاحمت فعالیت ها تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، به موجب این آیین نامه، شهرداری موظف است به منظور ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم، متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابه جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرایندکار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کند.

دستگاه های اجرایی و اتحادیه های صنفی هم موظفند از صدور مجوز جدید یا تمدید پروانه فعالیت برای مشاغل و صنوف فوق الذکر برای استقرار در محل های غیرمجاز خودداری کنند.

صاحبان مکان های برجای مانده از مشاغل منتقل شده در شهر هم می توانند با مساعدت دستگاه های ذی ربط و شهرداری به فعالیت های غیر مزاحم منطبق با طرح های جامع و تفصیلی شهر مربوط تغییر فعالیت بدهند.

هیات وزیران در ادامه جلسه، با هدف صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان ها، آیین نامه اجرایی صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان ها را تصویب کرد.

به موجب این آیین نامه، وزارت راه و شهرسازی موظف شد برای حداکثر ظرف سه ماه نسبت به بازنگری مقررات ملی ساختمان به منظور ممیزی، تعیین رده انرژی و چگونگی تعبیه سامانه های کنترلی لازم با جهت گیری به سوی ساختمان سبز اقدام کند.

دولت همچنین دستگاه های اجرایی را موظف کرد برای جهت گیری به سوی ساختمان سبز، حداکثر ظرف دو سال پس از ابلاغ مقررات ملی ساختمان، نسبت به ممیزی انرژی و تعیین وضعیت ساختمان خود اقدام کنند.