آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۴
هنر
۱۴

«لاتاری» مجوز گرفت

گروه هنر: پروانه ساخت لاتاری سرانجام صادر شد. شورای صدور پروانه ساخت در جلسه 30 با ساخت دو فیلم نامه «جشن دلتنگی»، به تهیه کنندگی علی قائم مقامی، کارگردانی و نویسندگی پوریا آذربایجانی در ژانر اجتماعی و «لاتاری»، به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی، کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی مشترک محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی در ژانر اجتماعی موافقت کرد.

سرانجام پس از کش وقوس های فراوان، مجوز ساخت فیلم نامه محمدحسین مهدویان، به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی از سوی وزارت ارشاد صادر شد.

او از چند ماه قبل برای کسب مجوز، فیلم نامه این فیلم را که خودش و ابراهیم امینی نوشته اند، به وزارت ارشاد فرستاد که با مخالفت مواجه شد و البته می گفتند دلیلش چیزی فراتر از وزارت ارشاد است و حتی عوض کردن تهیه کننده هم تغییری در این مخالفت ایجاد نکرد، اما سرانجام رایزنی ها به جواب مثبت منجر شد و این فیلم نامه مجوز ساخت گرفت.

مهدویان که فیلم هایش در دو دوره پی درپی در جشنواره فیلم فجر مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت، از اوایل سال 96 نگارش فیلم نامه جدید خود را به نام «لاتاری» همراه ابراهیم امینی آغاز کرد. او پس از کارگردانی دو فیلم «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» و موفقیت های این آثار در سینمای ایران اعلام کرده بود قصد ساختن فیلم جدیدی با نام «لاتاری» را دارد.