آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۴
هنر
۱۴

چالش «سختانه» روی آنتن سیما

گروه هنر: برنامه تلویزیونی «سختانه» با اجرا و سردبیری میلاد دخانچی در حال تولید است و به زودی برای پخش به قاب تلویزیون می آید.

ساختار این برنامه تلویزیونی در قالب گفت وگوی سخت(hard talk) بوده و در ایده یابی و طراحی برنامه «سختانه» که از سال گذشته در مرکز بسیج رسانه ملی آغاز شد، کوشش شده است در دو بعد هم به مسائل انضمامی جامعه و هم به مسائل اندیشه ای و انتزاعی پرداخته شود.

فاز پژوهشی «سختانه» از اردیبهشت امسال شروع شد و فاز تولیدی این برنامه نیز از مرداد سال جاری در حال انجام است. تاکنون شش قسمت از برنامه «سختانه» تولید شده است و تحقیق و طراحی برای تولید 20 قسمت دیگر این گفت وگو ها در حال انجام است. این برنامه تاکنون با چهره هایی مانند حسین الله کرم، ابراهیم فیاض، حسین دهباشی، شهریار زرشناس و سروش دباغ به گفت وگوی سخت، صریح و چالشی درباره افکار و اندیشه ها و همچنین عملکرد آنان در چارچوب مناقشات فکری و مسائل داغ افکار عمومی جامعه ایرانی می پردازد.

«سختانه» یک واژه اصیل ایرانی است که در فرهنگ لغت دهخدا به معنای گفت وگوی سخت و رودررو است. مجری در این برنامه نماینده افکار عمومی بوده و سختانه به دنبال برنده یا بازنده شدن نیست. برنامه «سختانه» با اجرا و سردبیری میلاد دخانچی کاری از گروه برنامه های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی است که پخش آن به زودی از قاب تلویزیون آغاز می شود.