آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آتش سوزی در پالایشگاه تهران 6 قربانی گرفت

بر اثر وقوع آتش سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران، 6 نفر از مهندسان و تکنسین های این مجتمع جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان ری با اعلام این خبر، گفت: این حادثه آتش سوزی عصر جمعه در یکی از واحدهای در دست تعمیر این پالایشگاه اتفاق افتاد و بر اثر نشت مواد نفتی، این بخش دچار آتش سوزی شد.

هدایت اله جمالی پور با بیان اینکه این آتش سوزی حوالی ساعت 16 گزارش شد، افزود: آتش سوزی در پالایشگاه مهار شده است و در حال بررسی علل وقوع حادثه هستیم.

وی خسارت مالی ناشی از این آتش سوزی را قابل توجه ندانست و اظهار داشت: امکان نجات کسانی که حین تعمیر این واحد پالایشگاهی در ارتفاع بالایی از سطح زمین قرار داشتند، وجود نداشت و دو مصدوم حادثه نیز به دلیل سوختگی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

در همین حال یک مسئول در پالایشگاه نفت تهران درباره علت این حادثه گفت: احتمالا حادثه در واحد تقطیر پالایشگاه به وقوع پیوسته اما برای مشخص کردن علت اصلی حادثه در حال بررسی هستیم.

پس از وقوع این حادثه علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت برای ارزیابی وضعیت حادثه در محل پالایشگاه تهران حاضر شد.

به گزارش مهر، یکی از شاهدان عینی این حادثه که در زمان وقوع حادثه در محل حضور داشته است، با بیان اینکه تعداد زیادی از مجروحان و کشته شدگان در زمان حادثه بالای برج تقطیر بودند، گفت: حادثه سریع رخ داد و به این افراد اجازه عکس العمل نداد و سبب سوختگی کامل آنها شد.

به گفته وی، یکی از مجروحان برای نجات از سوختگی خود را به پایین برج پرت کرد.

به گفته حمیدرضا جعفری رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران، این حادثه به قدری سریع اتفاق افتاد که در مدت زمان چند ثانیه امکان واکنش سریع افراد شاغل در واحد در دست تعمیر را فراهم نکرده است.

سرپرست اورژانس کشور نیز درباره وضعیت دو مصدوم این حادثه گفت: این دو نفر که در یکی از بیمارستان ها بستری هستند دچار سوختگی بالای 90 درصد شده اند و شرایط حادی دارند.

پالایشگاه شهید تندگویان تهران در جاده قدیم قم قبل از باقرشهر قرار دارد.