آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرز خسروی طی روزهای آینده بازگشایی می شود

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح از بازگشایی مرز خسروی طی روزهای آینده برای عبور و مرور زائران خبر داد.

به گزارش مهر، سید مجید میر احمدی با اشاره به تشکیل ستاد نیروهای مسلح با حضور نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و وزارت دفاع با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دولت عراق برای افزایش گیت ها و بازگشایی مرز خسروی اشاره و عنوان کرد: مردم کرمانشاه هم مشتاق هستند که مرز خسروی هر چه زودتر باز شود و پذیرای زائرین باشند.

وی همچنین عنوان کرد: امنیت در دو سوی مرزها با جدیت دنبال می شود و دولت عراق هم این مسئولیت را کتبا پذیرفته است و امنیت در مرز خسروی را هم بر عهده گرفته است.

میر احمدی با اعلام این خبر که مرز خسروی برای عبور زائرین طی چند روز آینده باز می شود گفت: مقدمات برای این کار صورت گرفته و احتمالا طی دو روز آینده مرز خسروی باز می شود.

وی ادامه داد: برقراری امنیت با اشراف کامل اطلاعاتی انجام می شود و نیروهای مسلح هم در مرزها مستقر هستند تا هیچگونه مشکل امنیتی ایجاد نشود.

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح افزود: در بحث بهداشت و درمان هم امکانات خوبی با برپایی بیمارستان های صحرایی ارائه می شود و بیمارستان های متعلق به سپاه و ارتش در استان های ایلام، اهواز و کرمانشاه در آماده باش کامل هستند.

وی همچنین در مورد سفر سربازها و کادر نیروهای مسلح برای شرکت در پیاده روی اربعین عنوان کرد: نیروهای مسلح بدان دلیل که باید قوای دفاعی خود را حفظ کنند برای شرکت این نیروها در مراسم پیاده روی سهمیه بندی شده است تا با مدیریت مدیران این نیروها هم بتوانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

میر احمدی با اشاره به اینکه سربازان هم مشکلی برای خروج ندارند و برای خروج آنها هم سهمیه بندی شده است گفت: دانشجویان و طلابی هم که به سن اعزام برای خدمت سربازی رسیده اند با دادن چک یا گواهی به اشتغال می توانند برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هیچ زائری بدون مدارک قانونی به گذرگاه های مرزی مراجعه نکند زیرا حضور این افراد باعث اخلال در نظم و عبور و مرور از مرزها می شود.