آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۰۳
فرهنگ و هنر
۳۲

تلویزیون

بازگشت گبرلو به تلویزیون با «شب های شفاهی»

محمود گبرلو با برنامه سینمایی «شب های شفاهی» به تلویزیون بازمی گردد. اولین قسمت از برنامه «شب های شفاهی» با تهیه کنندگی و اجرای محمود گبرلو فردا چهارشنبه به صورت زنده روی آنتن می رود. در «شب های شفاهی» به سینما و سایر هنرها از دریچه فرهنگ بومی و ملی پرداخته می شود.

گپ و گفت، میزگرد، نقد و بررسی آثار و مروری بر اخبار فرهنگی هنری تهران و شهرهای مختلف ایران از جمله بخش های این برنامه هستند. «شب های شفاهی» چهارشنبه شب ها از ساعت 21 تا 23 به صورت زنده از شبکه «شما» پخش می شود و به صورت همزمان روی آنتن شبکه های استانی سیما می رود. محمود گبرلو پیش از این تهیه کننده و مجری سری دوم برنامه سینمایی «هفت» بود.

پخش سریالی درباره کشتی تایتانیک در شبکه چهار

سریال خارجی «تایتانیک، خون و فولاد» ساخته کی ران دانلی از فردا چهارشنبه 8 آذرماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.این سریال 12 قسمتی، از کارخانه ساخت کشتی تایتانیک، کارگران و مهندسان آن آغاز و تعارض و کشمکش های طبقه کارگران و اغنیا تصویر می شود.

در طول ساخت کشتی، تنش میان کارگران و اغنیا افزایش می یابد. تا جایی که ولف در پی کاهش هزینه ها، با استفاده از مواد ارزان تر است؛ اما کارگران در تلاشند با تشکیل اتحادیه ها حق نظر دادن پیدا کنند. در اوج این کشمکش ها، مارک به سوفیا (یک مهاجر ایتالیایی) علاقه مند می شود و... کوین زگرز، درک جاکوبی و آلساندرا ماسترو ناردی در این مجموعه خارجی نقش آفرینی کرده اند. این سریال محصول مشترک کشور های فرانسه، ایتالیا، کانادا و ایرلند است که کی ران دانلی آن را در سال 2012 در ژانر درام و تاریخی کارگردانی کرده است و هر روز ساعت 18:10 روانه آنتن شبکه 4 می شود.