آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۹
سیاسی
۲

آتش سوزی سفارت ایران در صنعا تکذیب شد

ادعای یک رسانه سعودی مبنی بر آتش سوزی در سفارت ایران در یمن بر اثر درگیری داخلی میان حزب های یمنی از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب شد. به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری اینکه هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد، تاکید کرد: هیچ گونه گزارشی تا الان مبنی بر وقوع آتش سوزی در سفارت ایران در صنعا به ما ارائه نشده است. او با بیان اینکه درگیری ها در منطقه ای که سفارت ایران در آنجا مستقر است طی دو روز گذشته وجود داشته ولی تعرضی به سفارت ایران نشده است، افزود: «ممکن است بر اثر درگیری ها ترکشی به ساختمان سفارت اصابت کرده باشد، ولی هیچ گونه آتش سوزی رخ نداده است.»

این موضعگیری وزارت خارجه ایران پس از آن بود که شبکه «اسکای نیوز» امروز به نقل از منابع محلی از وقوع حریق در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در «صنعا» پایتخت یمن خبر داد و شبکه «العربیه» نیز مدعی شد این حریق در پی برخورد یک راکت به ساختمان سفارت ایران در یمن به وقوع پیوسته است اما نگفت از سوی چه گروهی شلیک شده است. شبکه خبری چینی «سی جی تی ان» نیز فیلمی از سفارتخانه ایران منتشر کرد که نشان می داد دود سیاهی از آن در حال برخاستن است. پس از انتشار این اخبار، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از منابع آگاه خود در صنعا موضوع حمله به سفارت کشورمان در صنعا را تکذیب کردند.

پایتخت یمن در روزهای اخیر شاهد درگیری هایی بین گروه های مسلح وابسته به «حزب الموتمر» به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق یمن با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی نزدیک به «انصارالله» بوده است. عبدالله صالح که روز گذشته در جریان شلیک به خودروی زرهی اش هنگام خروج از صنعا کشته شد، در روزهای گذشته خواستار میانجیگری ایران میان حزب الموتمر و انصارالله شده بود، پس از آن روز یکشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که نیروهای یمنی با گفت وگو و حل فصل اختلافات، زمینه سوء استفاده دشمنان خارجی ملت یمن را مسدود کنند.