آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۸
اقتصاد
۴

فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اعلام کرد:مستندات قاچاق هزاران کانتینر از گمرکات بزودی ارائه می شود

فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس اعلام کرد: بزودی مستندات قاچاق هزاران کانتینر به اطلاع افکار عمومی می رسد.

به گزارش جام جم، 23 آبان امسال، پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات از کشف 1128کانتینر قاچاق در گمرکات کشور خبر داد. براساس این خبر، به دنبال اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگی دستگاه قضایی، یک باند سازمان یافته قاچاق کالا شناسایی و منهدم شد که 23 نفر از اعضای آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

در تحقیقات و بررسی های به عمل آمده تعداد 1128 کانتینر شامل لوازم اداری، خانگی، ورزشی، ساختمانی و هتلداری طی سال های 94 تا اوایل 96 توسط این عده اثبات شده است. در این تحقیقات مشخص شد متهمان با استفاده از اسناد مجعول و اظهار خلاف واقع و همچنین تبانی با برخی کارکنان دستگاه های مختلف، اقدام به خروج غیرقانونی این میزان کالا از گمرک کرده اند.

اطلاعیه مذکور با واکنش انتقادی نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد گمرک مواجه شده، اما مسئولان گمرک و وزارت اقتصاد، اصل قضیه را تکذیب می کنند که این اقدام با انتقاد فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دبیرخانه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پیرو وصول گزارش ها و شکایت های متعدد از نحوه عملکرد سازمان گمرک و احتمال وقوع برخی تخلفات در آن، کمیته اقتصادی فراکسیون با بررسی گزارش ها و موارد مطروحه، سوء اقدامات و مواردی خلاف قانون در عملکرد گمرک ایران مشاهده کرد که بررسی های اولیه حکایت از تخلفاتی عمده همچون قاچاق کانتینرهای مختلف و در ابعاد و اجناس گوناگون داشته که مراتب مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.